Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
(EL)
Αν αναλογιστεί κανείς πως η ικανότητα της ανάγνωσης συμβάλλει στην εκπαιδευτική, την κοινωνική και την επαγγελματική ανάπτυξη του ατόμου, θα αντιληφθεί πως αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αποτελεσματική συμμετοχή του στις δραστηριότητες της καθημερινότητας. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση η οποία διερευνά την αναγνωστική ικανότητα των ατόμων με μειωμένη όραση, καθώς και τη συμβολή της υποστηρικτικής τεχνολογίας σε αυτήν την ικανότητα. Συγκεκριμένα, πραγματεύεται τους παράγοντες που επηρεάζουν την αναγνωσιμότητα ενός κειμένου και κατά συνέπεια τη διαδικασία ανάγνωσης των ατόμων με μειωμένη όραση, καθώς και τις συσκευές υποστηρικτικής τεχνολογίας, που μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα αυτά να βελτιώσουν την ανάγνωσή τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για τη χρονική περίοδο 1986-2022, χρησιμοποιώντας επτά βάσεις δεδομένων.
Τα σημαντικότερα αποτελέσματα σχετίζονται με το γεγονός πως η οπτική οξύτητα, το μέγεθος εκτύπωσης των γραμμάτων, το στυλ της γραμματοσειράς, το επίπεδο φωτεινότητας, η αντίθεση ανάμεσα στο φόντο και τη γραμματοσειρά, η απόσταση των γραμμάτων, καθώς και η απόσταση ανάγνωσης, που αποτελούν τους παράγοντες που μελετήθηκαν, επηρεάζουν καθοριστικά τη διαδικασία ανάγνωσης των ατόμων με
μειωμένη όραση. Επιπλέον, όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα η υποστηρικτική τεχνολογία αποτελώντας σημαντικό μέρος της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης, χρειάζεται να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών, ώστε να καταστεί αποτελεσματική για αυτούς. Ακόμα, σχετικά με τις συσκευές υποστηρικτικής
τεχνολογίας που μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας των ατόμων αυτών, χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, το λογισμικό ανάγνωσης οθόνης και το λογισμικό μεγέθυνσης οθόνης. Τέλος, η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση ολοκληρώνεται παρουσιάζοντας το βαθμό στον οποίο η υποστηρικτική τεχνολογία χρησιμοποιείται στο σχολικό περιβάλλον.
(EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά (balta@uom.gr) on 2022-12-05T09:22:20Z (GMT) No. of bitstreams: 2
license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5)
KonstantinidouAikateriniMsc2022.pdf: 1647420 bytes, checksum: 3895ca5a62f458d392f5fb39bc25eaf6 (MD5)
(EN)
Made available in DSpace on 2022-12-05T09:22:20Z (GMT). No. of bitstreams: 2
license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5)
KonstantinidouAikateriniMsc2022.pdf: 1647420 bytes, checksum: 3895ca5a62f458d392f5fb39bc25eaf6 (MD5)
Previous issue date: 2022-12-05
(EN)
Submitted by ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ (mea21046@uom.edu.gr) on 2022-12-05T09:05:39Z
No. of bitstreams: 2
license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5)
KonstantinidouAikateriniMsc2022.pdf: 1647420 bytes, checksum: 3895ca5a62f458d392f5fb39bc25eaf6 (MD5)
(EN)