Σύγκριση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών νηπιαγωγείου αγγλόφωνων χωρών ως προς τις προβλέψεις για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της εκπαιδευτικής συμπερίληψης μαθητών με στοιχεία ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών

Σύγκριση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών νηπιαγωγείου αγγλόφωνων χωρών ως προς τις προβλέψεις για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και της εκπαιδευτικής συμπερίληψης μαθητών με στοιχεία ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών (EL)

Ιωαννίδου, Ελισσάβετ (EL)

Αγαλιώτης, Ιωάννης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2023-03-24T12:13:28Z
2023 (EL)


Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται σε μια κριτική ανάλυση, μελέτη, σύγκριση και αποτίμηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών του νηπιαγωγείου αγγλόφωνων χωρών με έμφαση στο να γίνει μια εκτίμηση των επιμέρους χαρακτηριστικών τους. Επίσης, η διπλωματική επικεντρώνεται στο να εξαχθούν συμπεράσματα για την εφαρμογή τους και το κατά πόσο εξυπηρετούν στην κάλυψη των αναγκών των ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. Δίνεται έμφαση στην εκπαιδευτική συμπερίληψη και στο κατά πόσο τα εργαλεία και οι μέθοδοί της αξιοποιούνται στην προσχολική αγωγή. Το κυρίως μέρος της διπλωματικής χωρίζεται σε δύο σαφή μέρη- στο πρώτο εντάσσεται η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση που αφορά τη μελέτη των βασικών στοιχείων που αφορούν την προσχολική αγωγή με έμφαση στο παράδειγμα των παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, στο θεωρητικό μέρος της μελέτης γίνεται εστίαση στα βασικά στοιχεία των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών γενικά και παραδειγμάτων από μη αγγλόφωνες χώρες. Στη συνέχεια, γίνεται η ανάλυση της μεθοδολογίας της διπλωματικής ούτως ώστε να γίνει μετάβαση στο ερευνητικό μέρος της μελέτης. Στο εν λόγω μέρος, συγκρίνονται τα παραδείγματα περιοχών τριών (3) αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών αγγλόφωνων χωρών- της Αγγλίας, του Καναδά (Alberta-based) και της Αυστραλίας (για το δεύτερο έτος σε περιπτώσεις που υπάρχει διάκριση). Στη συνέχεια, γίνεται αποτίμηση αυτών με έμφαση στο πως τα πρότυπα συγκεκριμένων στοιχείων των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών εφαρμόζονται στην ελληνική περίπτωση. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. (EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2023-03-24T12:13:28Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5) ElissavetIoannidouMsc2023.pdf: 808677 bytes, checksum: c5d24115573814346fd9bc6ef8943b51 (MD5) (EN)
Submitted by ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ([email protected]) on 2023-03-24T12:10:34Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5) ElissavetIoannidouMsc2023.pdf: 808677 bytes, checksum: c5d24115573814346fd9bc6ef8943b51 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2023-03-24T12:13:28Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5) ElissavetIoannidouMsc2023.pdf: 808677 bytes, checksum: c5d24115573814346fd9bc6ef8943b51 (MD5) Previous issue date: 2023-03-24 (EN)


Συμπερίληψη (EL)
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες (EL)
Κοινωνικές δεξιότητες (EL)
Νηπιαγωγείο (EL)
Αναλυτικά προγράμματα (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (EL)

Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)