Δημιουργία και αξιολόγηση ενός αυτόνομου, δικτυακού αλλά και διαδικτυακού λογισμικού λογοθεραπευτικής παρέμβασης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Δημιουργία και αξιολόγηση ενός αυτόνομου, δικτυακού αλλά και διαδικτυακού λογισμικού λογοθεραπευτικής παρέμβασης (EL)

Χατζηγιαννάκογλου, Παύλος (EL)

Οκαλίδου, Αρετή (EL)
Γεωργοπούλου, Σταυρούλα (EL)
Τριάρχου, Λάζαρος (EL)
Τόκη, Ευγενία (EL)
Χατζηγεωργίου, Αλέξανδρος (EL)
Πρώιου, Χαρίκλεια (EL)
Αμπατζόγλου, Απόστολος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025
2025-01-24T07:20:47Z


Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. (EL)
Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και την αξιολόγηση λογισμικών παρέμβασης για παιδιά προσχολικής ηλικίας με διαταραχές λόγου και επικοινωνίας, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που ανέδειξε η πανδημία COVID-19 στην παροχή λογοθεραπευτικών υπηρεσιών. Η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη για απομακρυσμένη πρόσβαση σε υπηρεσίες λογοθεραπείας και για τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδικτυακών συστημάτων λογοθεραπείας (OST). Ωστόσο, αυτά τα συστήματα παρουσιάζουν τεχνικά εμπόδια, όπως το ψηφιακό χάσμα και η πολυπλοκότητα στην πλοήγηση, ιδιαίτερα για προσχολικής ηλικίας με γνωστικές διαταραχές ή περιορισμένη τεχνολογική επάρκεια. Η έρευνα αναπτύσσει δύο λογισμικά που προσομοιώνουν ρεαλιστικές καταστάσεις: το πρώτο λογισμικό είναι κλειστού τύπου και προσομοιώνει τη διαδικασία του πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού γεύματος, ενώ το δεύτερο λογισμικό είναι ανοικτού τύπου και προσομοιώνει το θεραπευτικό περιβάλλον και τα διάφορα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια μιας κλασικής παρέμβασης . Αυτά τα λογισμικά είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν σε συσκευές με λειτουργικά συστήματα Windows, macOS, Android και iOS και μπορούν επίσης να λειτουργήσουν διαδικτυακά, προσφέροντας απρόσκοπτη προσβασιμότητα, ανεξαρτήτως συσκευής και γεωγραφικής τοποθεσίας. (EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2025-01-24T07:20:46Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 914 bytes, checksum: 24013099e9e6abb1575dc6ce0855efd5 (MD5) ChatzigiannakoglouPavlosMsc2025_.pdf: 3433786 bytes, checksum: 662b43ec27b6b3655e5f4524b900f8f5 (MD5) (EN)
This thesis focuses on the development and evaluation of intervention software for preschool children with speech and communication disorders, addressing the challenges highlighted by the COVID-19 pandemic in the provision of speech therapy services. The pandemic has highlighted the need for remote access to speech therapy services and for the use of digital tools and Online speech therapy (OST) systems. However, these systems present technical barriers, such as the digital divide and complexity in navigation, particularly for preschoolers with cognitive impairments or limited technological proficiency. The research develops two software that simulates realistic situations: the first software is closed-ended and simulates the process of breakfast, lunch and dinner, while the second software is open-ended and simulates the therapeutic environment and the various games children play during a classic intervention. These software’s are designed to work on devices running Windows, macOS, Android, and iOS operating systems, and can also work Online, offering seamless accessibility, regardless of device and geographic location (EN)
Submitted by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2025-01-24T07:19:54Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 914 bytes, checksum: 24013099e9e6abb1575dc6ce0855efd5 (MD5) ChatzigiannakoglouPavlosMsc2025_.pdf: 3433786 bytes, checksum: 662b43ec27b6b3655e5f4524b900f8f5 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-01-24T07:20:47Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 914 bytes, checksum: 24013099e9e6abb1575dc6ce0855efd5 (MD5) ChatzigiannakoglouPavlosMsc2025_.pdf: 3433786 bytes, checksum: 662b43ec27b6b3655e5f4524b900f8f5 (MD5) Previous issue date: 2025 (EN)


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ) (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.