Σχολικός εκφοβισμός για άτομα με αναπηρία - τρόποι διαχείρισης από τους εκπαιδευτικούς

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχολικός εκφοβισμός για άτομα με αναπηρία - τρόποι διαχείρισης από τους εκπαιδευτικούς (EL)

Τσινίδου, Μαρία (EL)

Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025-02-10T18:27:09Z
2024


Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα πρόβλημα στην κοινωνία που μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο θύμα. Τα άτομα με αναπηρία έχουν περισσότερες πιθανότητες από τον συνολικό πληθυσμό να βιώσουν σχολικό εκφοβισμό, επομένως θα πρέπει να υπάρχει περισσότερη εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση σχετικά με αυτό το πρόβλημα στο χώρο εργασίας, στα κοινωνικά περιβάλλοντα και στα σχολεία. Ο σχολικός σχολικό εκφοβισμός είναι συχνός στους νέους, αλλά επηρεάζει τα παιδιά με προβλήματα όρασης πιο συχνά από ότι τα παιδιά χωρίς αναπηρίες. Ο στόχος αυτής της μελέτης ήταν να πραγματοποιήσει μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση για τον σχολικό εκφοβισμό για νέους. Συμπερασματικά, η έρευνά μας έδειξε ότι ο σχολικός εκφοβισμός είναι πολύ συχνός μεταξύ των παιδιών με αναπηρία, ιδιαίτερα σε όσους είναι νέοι, έχουν πρώιμη ηλικία έναρξης ή έχουν πολλαπλές αναπηρίες. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει μια ουσιαστική συσχέτιση μεταξύ του εκφοβισμού καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου. Συνιστάται τα άτομα, ειδικά εκείνα που προέρχονται από κοινωνικές μειονότητες, να έχουν μεγαλύτερη συνείδηση του εκφοβισμού στα σχολεία. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι είναι απαραίτητες οι παρεμβάσεις για να σταματήσει ο σχολικός εκφοβισμός και χρειάζονται στρατηγικές για την ενίσχυση της αυτοαποτελεσματικότητας των θυμάτων εκφοβισμού. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για να μειωθεί ο σχολικός εκφοβισμός, οι εκπαιδευτικοί και οι παιδαγωγοί πρέπει να εκπαιδεύονται στις κατάλληλες προσαρμογές στη διάταξη της τάξης και στις διαδικασίες αξιολόγησης. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. (EL)
Approved for entry into archive by ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΧΑΝΤΑΒΑΡΙΔΟΥ ([email protected]) on 2025-02-10T18:27:09Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) ΤσινίδουΜαρίαMsc2025.pdf.pdf: 2561300 bytes, checksum: 1536385f08ed381a8b6688935c6a57ec (MD5) (EN)
Submitted by ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΝΙΔΟΥ ([email protected]) on 2025-02-10T09:01:55Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) ΤσινίδουΜαρίαMsc2025.pdf.pdf: 2561300 bytes, checksum: 1536385f08ed381a8b6688935c6a57ec (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-02-10T18:27:09Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) ΤσινίδουΜαρίαMsc2025.pdf.pdf: 2561300 bytes, checksum: 1536385f08ed381a8b6688935c6a57ec (MD5) Previous issue date: 2025-02-10 (EN)


Στάση εκπαιδευτικών (EL)
Εκπαίδευση (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (EL)

Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.