Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της υποστηρικτικής τεχνολογίας για τα άτομα με οπτική αναπηρία σε προγράμματα παρέμβασης που αφορούν στην εκπαίδευση και την εργασιακή απασχόληση: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της υποστηρικτικής τεχνολογίας για τα άτομα με οπτική αναπηρία σε προγράμματα παρέμβασης που αφορούν στην εκπαίδευση και την εργασιακή απασχόληση: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση (EL)

Παπακώστα, Φωτεινή (EL)

Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025-02-11T07:50:08Z
2024


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. (EL)
Καθώς ο αριθμός των ατόμων με Οπτική Αναπηρία (ΟΑ) αυξάνεται, παρατηρείται ολοένα και μεγαλύτερη ανάγκη για την ανάπτυξη της υποστηρικτικής τεχνολογίας (ΥΤ), μέσω της οποίας ενισχύεται άμεσα η αυτονομία και ανεξαρτησία των ατόμων αυτών. Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση έχει ως σκοπό να υπογραμμίσει τη σημασία της υποστηρικτικής τεχνολογίας, όσον αφορά την εκπαίδευση και την εργασιακή αποκατάσταση των ατόμων με ΟΑ. Μετά από αναζήτηση τέθηκαν κριτήρια συμπερίληψης και αποκλεισμού και έτσι, επιλέχθηκαν επιστημονικές έρευνες, οι οποίες αναφερόταν στη χρήση της ΥΤ στην εκπαίδευση ή την εργασία. Οι έρευνες που παρουσιάζονται περιέχουν πρόγραμμα παρέμβασης πριν την τελική αξιολόγηση των συμμετεχόντων. Οι έρευνες τονίζουν πως η υποστηρικτική τεχνολογία για τα άτομα με οπτική αναπηρία είναι απαραίτητη. Ανεξάρτητα από το είδος του κάθε τεχνολογικού εργαλείου γίνεται εμφανής η χρησιμότητά του στα σχολικά περιβάλλοντα και τους χώρους εργασίας και τίθενται τα θεμέλια για μελλοντική βελτίωση της συσκευής. Τέλος, συμπεραίνουμε από το σύνολο των αποτελεσμάτων πως υπάρχει χάσμα, εάν τεθούν σε σύγκριση η υπάρχουσα τεχνολογία με την πραγματικά χρησιμοποιούμενη στους χώρους εκπαίδευσης και εργασιακής απασχόλησης. (EL)
Submitted by Φωτεινή Παπακώστα ([email protected]) on 2025-02-10T22:49:59Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) PapakostaFoteiniMsc2024.pdf: 1975852 bytes, checksum: 47e92a7a895867926855910f905f829f (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by ΣΟΦΙΑ ΒΟΖΑΝΑ ([email protected]) on 2025-02-11T07:50:08Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) PapakostaFoteiniMsc2024.pdf: 1975852 bytes, checksum: 47e92a7a895867926855910f905f829f (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-02-11T07:50:08Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) PapakostaFoteiniMsc2024.pdf: 1975852 bytes, checksum: 47e92a7a895867926855910f905f829f (MD5) Previous issue date: 2024 (EN)


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (EL)

CC0 1.0 Παγκόσμια (EL)
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.