Διερεύνηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στην διδασκαλία των μαθηματικών για μαθητές με οπτική αναπηρία: μία βιβλιογραφική ανασκόπηση.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων στην διδασκαλία των μαθηματικών για μαθητές με οπτική αναπηρία: μία βιβλιογραφική ανασκόπηση. (EL)

Παπαδοπούλου, Δέσποινα (EL)

Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025
2025-02-14T07:11:15Z


Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση είχε ως στόχο την ανάδειξη των σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων για τη διδασκαλία των Μαθηματικών από τα άτομα με οπτική αναπηρία. Επιλέχθηκε το συγκεκριμένο θέμα καθώς ο τομέας των μαθηματικών είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την οπτική απεικόνιση και παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον η αντικατάσταση της οπτικής αναπαράστασης με άλλους τρόπους. Ακόμη ο τομέας των μαθηματικών χρειάζεται περισσότερη έρευνα γιατί τα άτομα με οπτική αναπηρία αποκλείονται πολύ συχνά από τομείς STEM και στις σπουδές και στην επαγγελματική τους δραστηριότητα λόγω των δυσκολιών που έχουν να αντιμετωπίσουν. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώθηκε στις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές με οπτική αναπηρία και στο πόσο αποδοτικές είναι, στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικές δομές στην εφαρμογή των διδακτικών προσεγγίσεων και στο ρόλο που διαδραματίζουν οι τεχνολογικές καινοτομίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση μαθηματικών των μαθητών με οπτική αναπηρία. Η μεθοδολογία της έρευνας που εφαρμόστηκε ήταν η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση μέσω της μεθόδου PRISMA. To δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 24 πρωτογενείς έρευνες που αναζητήθηκαν σε βάσεις δεδομένων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχουν διάφορες διδακτικές προσεγγίσεις οι περισσότερες από τις οποίες συνδυάζουν πολυαισθητηριακές μεθόδους με υποστηρικτική τεχνολογία. Ακόμη αναδεικνύεται και η ανάγκη για εξατομικευμένη διδασκαλία προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε μαθητή με οπτική αναπηρία. Οι μαθητές είχαν ωφέλη από αυτές τις μεθόδους ως προς την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών. Ως προς τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτικές δομες επισημάνθηκαν η ελλιπής εκπαίδευση και στήριξη τους από συμβούλους, οι προκαταλήψεις ως προς τη συμπερίληψη των μαθητών με οπτική αναπηρία και το κόστος των υποστηρικτικών τεχνολογιών. Τέλος μέσα από την έρευνα αναδείχθηκε ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν οι νέες τεχνολογίες οι οποίες σε συνδυασμό με παραδοσιακούς τρόπους μπορούν να κάνουν τη διδασκαλία εξατομικευμένη στους μαθητές με οπτική αναπηρία και να προκαλέσουν το ενδιαφέρον τους. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. (EL)
Submitted by ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ([email protected]) on 2025-02-13T19:06:50Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) PapadopoulouDespoinaMsc2025.pdf: 747073 bytes, checksum: 1440dcb3cf05393c97582369de197ca4 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by ΣΟΦΙΑ ΒΟΖΑΝΑ ([email protected]) on 2025-02-14T07:11:15Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) PapadopoulouDespoinaMsc2025.pdf: 747073 bytes, checksum: 1440dcb3cf05393c97582369de197ca4 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-02-14T07:11:15Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) PapadopoulouDespoinaMsc2025.pdf: 747073 bytes, checksum: 1440dcb3cf05393c97582369de197ca4 (MD5) Previous issue date: 2025-02-13 (EN)


σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.