Η μελέτη πραγματεύεται την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης και συγκεκριμένα των chatbots στη λήψη αποφάσεων υγείας, καθώς και στην καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών. Σήμερα, το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας, διευκολύνοντας την αναζήτηση πληροφοριών, ενώ η εμφάνιση της ΑΙ έχει φέρει επανάσταση και στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης με καινοτόμα εργαλεία, όπως η μηχανική μάθηση και η επεξεργασία φυσικής γλώσσας. Η χρήση της είναι ευρέως γνωστή, με τους χρήστες να χρησιμοποιούν εφαρμογές, όπως το ChatGPT και άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες για διάφορα ζητήματα της καθημερινότητας. Έχει παρατηρηθεί η χρήση αυτών των μέσων και στην αναζήτηση ιατρικών πληροφοριών. Μέσω της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας, παρέχουν εξατομικευμένες λύσεις και η χρήση τους συνδέεται άμεσα με την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Το ερευνητικό κομμάτι της παρούσας μελέτης βασίστηκε σε μια ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση, με τη χρήση της μεθόδου επισκόπησης. Η μέθοδος περιέλαβε τη διανομή ερωτηματολογίων σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα (151 συμμετέχοντες), για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τις εμπειρίες τους αναφορικά με τη χρήση εφαρμογών ΑΙ για ιατρικές συμβουλές. Το ερευνητικό μοντέλο εστιάζει σε παράγοντες, όπως η τεχνολογική εξοικείωση, η στάση των χρηστών αναφορικά με τη χρήση ΑΙ ως πηγή ιατρικών συμβουλών, η αντίληψη της αξιοπιστίας, η κοινωνική παρουσία των chatbots και η αίσθηση ενδυνάμωσης που αισθάνονται οι χρήστες. Αυτές οι μεταβλητές επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την πρόθεση αγοράς των χρηστών, αναδεικνύοντας τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καταναλωτική τους συμπεριφορά. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η σχέση μεταξύ των εξεταζόμενων μεταβλητών και της πρόθεσης αγοράς δεν είναι άμεση, αλλά επηρεάζεται από μεσολαβητικές μεταβλητές. Συγκεκριμένα, η αξιοπιστία και η αίσθηση ενδυνάμωσης δρουν ως μεσολαβητές στην επίδραση της στάσης στην πρόθεση αγοράς, ενώ η κοινωνική παρουσία επηρεάζει έμμεσα μέσω της ενίσχυσης της αίσθησης ενδυνάμωσης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι, ακόμη και με θετική στάση των χρηστών, η αγοραστική απόφαση ενισχύεται, μόνο όταν οι πλατφόρμες ΑΙ διαθέτουν κοινωνική παρουσία, παρέχοντας αίσθηση ενδυνάμωσης και υποστήριξη στη λήψη σωστών αγοραστικών αποφάσεων.
(EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.
(EL)
Submitted by ΑΡΓΥΡΩ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ (mba24011@uom.edu.gr) on 2025-02-14T13:37:34Z
No. of bitstreams: 2
license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5)
SmyrnaiouArgyroMsc2025.pdf: 3168755 bytes, checksum: 08f6baa6cd871089a8acc6cdb4e0b68d (MD5)
(EN)
Made available in DSpace on 2025-02-17T13:49:12Z (GMT). No. of bitstreams: 2
license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5)
SmyrnaiouArgyroMsc2025.pdf: 3168755 bytes, checksum: 08f6baa6cd871089a8acc6cdb4e0b68d (MD5)
Previous issue date: 2025-01
(EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά (balta@uom.gr) on 2025-02-17T13:49:11Z (GMT) No. of bitstreams: 2
license_rdf: 799 bytes, checksum: f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd (MD5)
SmyrnaiouArgyroMsc2025.pdf: 3168755 bytes, checksum: 08f6baa6cd871089a8acc6cdb4e0b68d (MD5)
(EN)