Η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων για εκπαιδευτικούς: συγκριτική ανάλυση απόψεων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών φοιτητών ΤΠΕ

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων για εκπαιδευτικούς: συγκριτική ανάλυση απόψεων εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών φοιτητών ΤΠΕ (EL)

Τσακιράκη, Αναστασία (EL)

Σταμπουλής, Μιλτιάδης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025
2025-02-20T07:27:14Z


Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μια σειρά από ήπιες δεξιότητες, όπως η επικοινωνία, η ομαδική εργασία και η συνεργασία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας του 21ου αιώνα. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν, πέρα από την επαγγελματική τους κατάρτιση (τις τεχνικές δεξιότητες), να ενσωματώσουν ήπιες δεξιότητες στην καθημερινή εκπαιδευτική τους πρακτική, ενισχύοντας τη μαθησιακή διαδικασία και δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό και συνεργατικό περιβάλλον για τους μαθητές τους. Για την εφαρμογή, ωστόσο, αυτών των δεξιοτήτων απαιτείται η κατάλληλη εκπαίδευση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών. Η παρούσα εργασία, προσπαθεί να αναδείξει τις απαιτούμενες ήπιες δεξιότητες στον χώρο της εκπαίδευσης, ενώ, παράλληλα, εξετάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τις ήπιες δεξιότητες, την άποψη τους σχετικά με το αν τις διαθέτουν, τις συνέπειες που έχει η μη απόκτηση τους καθώς και τους τρόπους ενίσχυσης τους. Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η διαφορετική άποψη εκπαιδευτικών που έχουν παρακολουθήσει κάποιο πρόγραμμα σε ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών) και αυτών που δεν έχουν. Μέσα από μια ποσοτική ανάλυση, η έρευνα αναδεικνύει την υψηλή σημασία που αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί στις ήπιες δεξιότητες και υπογραμμίζει την ανάγκη για εκπαιδευτικά προγράμματα που θα ενισχύσουν την ανάπτυξή τους. Για την καλύτερη επίτευξη των παραπάνω στόχων, η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, στο θεωρητικό, για να κατανοηθεί καλύτερα η σημασία των ήπιων δεξιοτήτων και να αναδειχθεί ο ρόλος τους στην επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και στην ανάπτυξη των μαθητών, και στο ερευνητικό, όπου αναλύονται οι προσωπικές απόψεις ενός δείγματος εκπαιδευτικών ώστε να βρεθεί ο βαθμός συνειδητοποίησης των συμμετεχόντων σχετικά με τις ήπιες δεξιότητες. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. (EL)
Submitted by ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΣΑΚΙΡΑΚΗ ([email protected]) on 2025-02-19T15:59:46Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsakirakiAnastasiaMsc2025.pdf: 829189 bytes, checksum: 6bc01374a890bf5e1a14c44ad3c088d5 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2025-02-20T07:27:14Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsakirakiAnastasiaMsc2025.pdf: 829189 bytes, checksum: 6bc01374a890bf5e1a14c44ad3c088d5 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-02-20T07:27:14Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsakirakiAnastasiaMsc2025.pdf: 829189 bytes, checksum: 6bc01374a890bf5e1a14c44ad3c088d5 (MD5) Previous issue date: 2025-02-19 (EN)


Ήπιες δεξιότητες (EL)
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
Ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (EL)
Επαγγελματική εξέλιξη (EL)
Επικοινωνία (EL)
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών (EL)
Εκπαιδευτικοί (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)