Εκπαίδευση εργαζομένων και εργασιακή απόδοση στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Ελλάδος

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εκπαίδευση εργαζομένων και εργασιακή απόδοση στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Ελλάδος (EL)

Τσιώλη, Δανάη Θεοφανώ (EL)

Κλουτσινιώτης, Παναγιώτης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025
2025-03-31T05:09:58Z


Η ξενοδοχειακή βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους και δυναμικούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, όπου η απόδοση των εργαζομένων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Στο επίκεντρο αυτής της δυναμικής βρίσκεται η εκπαίδευση, η οποία θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (HRM) και βασικό εργαλείο για τη βελτίωση των δεξιοτήτων, την αύξηση της παραγωγικότητας και τη διατήρηση υψηλών προτύπων υπηρεσιών. Η παρούσα εργασία εξετάζει τη σχέση μεταξύ της εκπαίδευσης εργαζομένων και της εργασιακής απόδοσης στον ξενοδοχειακό κλάδο, εστιάζοντας σε δύο διαμεσολαβητικούς παράγοντες: την εργασιακή εμπλοκή και το κίνητρο για μάθηση. Επιπλέον, εξετάζεται ο διαμορφωτικός ρόλος της αντιλαμβανόμενης ισχύος των πρακτικών HRM, ανάμεσα στην εργασιακή εμπλοκή των εργαζομένων και την απόδοση τους στην εργασία. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων, πραγματοποιήθηκε έρευνα πεδίου με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία διαμοιράστηκαν σε εργαζομένους ξενοδοχειακών μονάδων σε όλη την Ελλάδα. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν ανέδειξαν τη σημαντική συσχέτιση μεταξύ εκπαίδευσης και απόδοσης, με την εργασιακή εμπλοκή να λειτουργεί ως καθοριστικός διαμεσολαβητικός παράγοντας αντίθετα με το κίνητρο για μάθηση, το οποίο δεν επιβεβαιώνει την αρχική αυτή υπόθεση. Ειδικότερα, η ανάλυση έδειξε ότι η εκπαίδευση σχετίζεται θετικά με την εργασιακή εμπλοκή και το κίνητρο για μάθηση, ενώ η ίδια η εργασιακή εμπλοκή σχετίζεται θετικά και άμεσα με την εργασιακή απόδοση. Παράλληλα, η εκπαίδευση παρουσιάζει επίσης θετική συσχέτιση με το κίνητρο για μάθηση, λειτουργώντας ως βασικός μοχλός ανάπτυξης γνώσεων και δεξιοτήτων. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αντιλαμβανόμενη ισχύς των πρακτικών HRM δεν μπορεί να επηρεάσει τη θετική σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και εργασιακής απόδοσης. Τα ευρήματα της εργασίας είναι υψηλής βαρύτητας, καθώς υπογραμμίζουν την κεντρική σημασία της εκπαίδευσης για τη βελτίωση της απόδοσης στον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά και τον ρόλο των παραγόντων που ενισχύουν αυτή τη διαδικασία. Η εργασία προσφέρει πρακτικές συστάσεις για τη βελτίωση της εργασιακής απόδοσης τονίζοντας τη σημασία της εκπαίδευσης και εργασιακής εμπλοκής, καθώς και της ενίσχυσης του κινήτρου για μάθηση. Αναφέρονται επίσης περιορισμοί, όπως η εστίαση στον τουρισμό και το μικρό δείγμα, με προτάσεις για έρευνες σε άλλους κλάδους και μεγαλύτερα δείγματα για πιο γενικεύσιμα αποτελέσματα. (EL)
Submitted by ΔΑΝΑΗ-ΘΕΟΦΑΝΩ ΤΣΙΩΛΗ ([email protected]) on 2025-03-30T14:54:46Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsioliDanaiMsc2025.pdf: 1466540 bytes, checksum: 026ef0cc8056415288303c9c11575890 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΧΑΝΤΑΒΑΡΙΔΟΥ ([email protected]) on 2025-03-31T05:09:58Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsioliDanaiMsc2025.pdf: 1466540 bytes, checksum: 026ef0cc8056415288303c9c11575890 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-03-31T05:09:58Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsioliDanaiMsc2025.pdf: 1466540 bytes, checksum: 026ef0cc8056415288303c9c11575890 (MD5) Previous issue date: 2025-01 (EN)


Εργασιακή εμπλοκή (EL)
Τουρισμός (EL)
Κίνητρο για μάθηση (EL)
Ισχύς των πρακτικών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)