H εβραϊκή κοινότητα Θεσσαλονίκης: από την απελευθέρωση μέχρι την Κατοχή (1912-1941). Οικονομικές και κοινωνικές ανακατατάξεις σε νέο περιβάλλον

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2022 (EL)

H εβραϊκή κοινότητα Θεσσαλονίκης: από την απελευθέρωση μέχρι την Κατοχή (1912-1941). Οικονομικές και κοινωνικές ανακατατάξεις σε νέο περιβάλλον

Μπουρούτης, Ανδρέας

Δορδανάς, Ευστράτιος
Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών (ΜΔ)

Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της μεταδιδακτορικής έρευνας μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
Η προτεινόμενη μεταδιδακτορική έρευνα έχει ως σκοπό την εξέταση των κοινωνικών και οικονομικών αλλαγών που προέκυψαν στη Θεσσαλονίκη από το διάστημα της ενσωμάτωσης της πόλης το 1913 στην ελληνική επικράτεια μέχρι την κατάληψη της από τα γερμανικά στρατεύματα. Τα χρόνια τούτα παρατηρούνται μεγάλες ανακατατάξεις στην εβραϊκή κοινότητα που αποτελούσε την πλειοψηφούσα κοινότητα της Θεσσαλονίκης και διατηρούσε την οικονομική πρωτοπορία. Παρά την σημαντική δημογραφική υποχώρηση των Εβραίων και την έλευση των Ελλήνων χριστιανών προσφύγων μετά το 1922, η εβραϊκή παρουσία εξακολούθησε να είναι σημαντική με συμμετοχή τόσο στους κοινωνικούς αγώνες και τις εργατικές διεκδικήσεις όσο και στην οικονομική - εμπορική ζωή της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα μέσα από την εξέταση συγκεκριμένων παραμέτρων (δημογραφικά – χωροταξικά στοιχεία, κοινωνική κινητικότητα, οικονομική παρουσία) θέλει να καταδείξει την σημαντική θέση της _εβραϊκής κοινότητας στη Θεσσαλονίκη την περίοδο του Μεσοπολέμου και να διερευνήσει τους παράγοντες που συνέβαλλαν στη διαμόρφωση του νέου οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.
Μεταδιδακτορική Έρευνα--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.

Text

Μεσοπόλεμος


2022-04-14T07:48:46Z
2022


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
1912-1941




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.