see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Κοινωνικά αξιώματα στην Ελλάδα: Ποιοτική έρευνα (EL)
Social Axioms in Greece: Qualitative Research (EN)

Καούρη, Χριστίνα
Παναγιωτοπούλου, Πέννυ
Καραγιάννη, Νικολέτα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Εργασία Ειδικού Αφιερώματος (EL)
Special Section paper (EN)

2020-10-15


Τα κοινωνικά αξιώματα είναι γενικευμένες πεποιθήσεις για κάποιο πρόσωπο, το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον ή τον πνευματικό κόσμο και διατυπώνονται ως βεβαιότητα αναφορικά με τη σχέση ανάμεσα σε δύο έννοιες ή αντικείμενα (Leung & Bond, 2002). Σε παρελθούσες έρευνες επιβεβαιώθηκαν οι πέντε διαπολιτισμικοί παράγοντες στην Ελλάδα –κοινωνικός κυνισμός, κοινωνική πολυπλοκότητα, αμοιβή προσπάθειας, θρησκευτικότητα, έλεγχος από τη μοίρα– και αναδύθηκε και έκτος παράγοντας (Gari, Panagiotopoulou, & Mylonas, 2009), ο οποίος αποτελεί την αφορμή για την παρούσα ποιοτική ενδοπολιτισμική έρευνα για τα κοινωνικά αξιώματα. Το δείγμα αποτελείται από 362φοιτητές, νέους και ώριμους ενήλικες σε 52 ημιδομημένες συνεντεύξεις και 374 σε 55 ομάδες εστίασης, οι οποίοι έδωσαν τα δικά τους κοινωνικά αξιώματα ως προς τις θεματικές: επάγγελμα, κοινωνικο-οικονο-μική κατάσταση, οικογένεια, θρησκεία, σωματική και ψυχική υγεία, διαπροσωπικές σχέσεις, σχέσεις των δύο φύλων. Σύμφωνα με τα ευρήματα, εντοπίστηκε εμπεριστατωμένος και πολύπλευρος προβληματισμός για την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση και την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ οικογένεια, διαπροσωπικές σχέσεις και θρησκεία φαίνεται να έχουν ειδικό βάρος για τη στήριξη του Έλληνα στην καθημερινότητα και τη ζωή του, παρόλο που δεν παραγνωρίζονται και οι αρνητικές πλευρές τους, χαρακτηριστικές στηνΕλλάδα. (EL)
Social axioms are generalized beliefs about oneself, the social and physical environment, or the spiritual world, and take the form of assertions about the relationship between two entities or concepts (Leung &Bond, 2002). The cross-cultural five factors structure: Social Cynicism, Reward for Application, Social Complexity, Fate Control and Religiosity, has been identified in Greece, while a sixth factor emerged in past studies. The present qualitative study aims it investigating the cultural specific social axioms. 362 students, young and older adults participated in 52 semi-structured interviews and 374 participated in 54 focus groups presenting their social axioms regarding the following topics: work, socio-economic crisis, family, religion, mental health, interpersonal and intergender relationships. According to the findings, the participants seemed deeply concerned with all the aspects of theongoing socio-economic crisis in relation to the unemployment, while family, interpersonal relationships and religion seemed to be critical in supporting Greeks during their everyday life and life planning. (EN)


Κοινωνικά αξιώματα (EL)
Πολιτισμική προσέγγιση (EL)
Ποιοτική ανάλυση (EL)
Qualitative research (EN)
Cultural approach (EN)
Social axioms (EN)

Greek

Hellenic Psychological Society (EN)


2732-6640
1106-5737
Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας; Τόμ. 21 Αρ. 1 (2014); 89-108 (EL)
Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society; Vol. 21 No. 1 (2014); 89-108 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
Copyright (c) 2020 Πέννυ Παναγιωτοπούλου, Χριστίνα Καούρη, Νικολέτα Καραγιάννη (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)