This item is provided by the institution :
Athens University of Economics and Business   

Repository :
PYXIDA   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Στρατηγικές διαπραγμάτευσης στον κλάδο των οπτικοακουστικών παραγωγών (EL)
Negotiation strategies in the audiovisual industry (EN)

Αθανασοπούλου, Μαρία (EL)

Καραμάνης, Κωνσταντίνος (EL)
Νικολόπουλος, Ανδρέας (EL)
Τσαχουρίδη, Ειρήνη (EL)

Text

2025-04-07T08:42:39Z
2025-03-17


Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση των διαπραγματεύσεων στον τομέα των οπτικοακουστικών παραγωγών. Μέσα από ανάλυση δεδομένων του Συνδέσμου Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων και άλλων πηγών, αναδεικνύεται η δυναμική ανάπτυξη του κλάδου στην Ελλάδα, χάρη σε πρωτοβουλίες όπως το πρόγραμμα οικονομικών κινήτρων (cash rebate). Η εργασία στοχεύει να ενισχύσει τη γνώση γύρω από τις διαπραγματευτικές πρακτικές, υπογραμμίζοντας παράλληλα τη σημασία για στρατηγικές παρεμβάσεις που μπορούν να προωθήσουν την Ελλάδα ως σημαντικό πόλο παραγωγής οπτικοακουστικών έργων. (EL)
This paper focuses on the investigation of negotiations in the audiovisual production sector. Through an analysis of data from the Association of Independent Audiovisual Producers and other sources, the dynamic development of the sector in Greece is highlighted, thanks to initiatives such as the cash rebate program. The paper aims to enhance knowledge about negotiation practices, while highlighting the importance of strategic interventions that can promote Greece as an important hub for audiovisual production. (EN)


Διαπραγματεύσεις (EL)
Στρατηγική (EL)
Οπτικοακουστικές παραγωγές (EL)
Audiovisual productions (EN)
Negotiations (EN)
Strategy (EN)


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)