Διερεύνηση Πληροφοριακών Αναγκών και Συμπεριφοράς Προπτυχιακών Φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: Μελέτη Περίπτωσης σε Φοιτητές Αρχιτεκτονικής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση Πληροφοριακών Αναγκών και Συμπεριφοράς Προπτυχιακών Φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: Μελέτη Περίπτωσης σε Φοιτητές Αρχιτεκτονικής (EL)

Καραθάνου, Κυριακή (EL)

Γαρουφάλλου, Εμμανουήλ (EL)
Σιάτρη, Ράνια (EL)
Σφακάκης, Μιχάλης (EL)

bachelorThesis
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία (EL)
Bachelor thesis (EN)

2021-02-15
2024-10-07T13:17:22Z
2023-08-30T11:30:49Z


Στα πλαίσια ολοκλήρωσης του μεταπτυχιακού κύκλου μαθημάτων με τίτλο «Διαχείριση πληροφοριών σε ψηφιακό περιβάλλον», εκπονήθηκε εργασία διπλώματος με τίτλο «Διερεύνηση πληροφοριακών αναγκών και συμπεριφοράς προπτυχιακών φοιτητών του Α.Π.Θ: μελέτη περίπτωσης σε φοιτητές Αρχιτεκτονικής», η οποία διαρθρώνεται σε 9 κεφάλαια. Ο αρχικός προβληματισμός της εργασίας αποτυπώνεται στο ερώτημα αν η Αρχιτεκτονική είναι Τέχνη ή Επιστήμη και αν ο φοιτητής Αρχιτεκτονικής πρέπει να προσεγγισθεί ως επιστήμονας ή καλλιτέχνης. Προσεγγίζοντας τη διττή φύση του αρχιτεκτονικού επαγγέλματος, έλαβε χώρα έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων στους χώρους της Βιβλιοθήκης Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ, η οποία είχε ως σκοπό την γενικότερη διερεύνηση της πληροφοριακής συμπεριφοράς των φοιτητών του Τμήματος κατά την αναζήτηση, ανάκτηση και συλλογή πληροφοριών. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύθηκαν και συγκρίθηκαν με έρευνες χρηστών που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική πρακτική, τα οποία οδήγησαν σε μία σειρά από συμπεράσματα και προτάσεις. Οι αναλύσεις έγιναν χρησιμοποιώντας το εργαλείο στατιστικής “SPSS” και τη μέθοδο της «Θεματικής Ανάλυσης». Ανάμεσα στα πιο σημαντικά ευρήματα της παρούσας έρευνας συγκαταλέγονται η επιτακτική ανάγκη των αρχιτεκτόνων για έκρηξη της δημιουργικότητά τους, το οποίο γίνεται εφικτό κυρίως μέσω της χρήσης οπτικού υλικού και η αναγκαιότητα εξοικείωσής τους με τις επίσημες ακαδημαϊκές πηγές πληροφόρησης. Προτείνεται η εφαρμογή καθοδηγητικού σχεδιασμού στο μάθημα «Πληροφοριακής Παιδείας», που θα έχει ως βάση τον Κονστρουκτιβισμό και η στροφή της προσοχής του μαθήματος στις ψηφιακές πηγές, λόγω των προτιμήσεων των ίδιων των φοιτητών
Διπλωματική Εργασία - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών – Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, 2021 (α/α 12472) (EL)


Δημιουργικότητα
Πληροφοριακές Ανάγκες (EL)
Πληροφοριακή Συμπεριφορά (EL)
Αρχιτέκτονες (EL)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών – Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης (EL)

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.