Χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς στην τάξη (Inclusive education) για παιδιά με προβλήματα όρασης: μία συστηματική ανασκόπηση

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς στην τάξη (Inclusive education) για παιδιά με προβλήματα όρασης: μία συστηματική ανασκόπηση (EL)

Φακυρούδη, Φωτεινή (EL)

Τζιώνας, Παναγιώτης (EL)

masterThesis
Μεταπτυχιακή εργασία (EL)
Master thesis (EN)

2023-02-17
2024-07-03T19:56:22Z
2024-10-07T13:18:09Z


Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, 2023 (α/α 13947) (EL)
Αυτή η συστηματική ανασκόπηση διερευνά την υπάρχουσα έρευνα στο πεδίο της χρήσης των κοινωνικών ρομπότ ως παραγόντων για την προώθηση της ένταξης και της συμπερίληψης στο σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά με προβλήματα όρασης. Αν και το σχετικό πεδίο είναι πρόσφατο με αποτέλεσμα να μην έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερη έρευνα όπως σε άλλα πεδία, όπως για παράδειγμα για την χρήση ρομπότ κοινωνικής αρωγής για παιδιά με αυτισμό, ωστόσο τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι το εν λόγω ζήτημα αποτελεί ένα προνομιακό πεδίο έρευνας με αυξημένο ενδιαφέρον ιδίως τα τελευταία χρόνια. Ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, υλοποίηση στην σχολική τάξη και η αξιολόγηση διαφορετικών σεναρίων, ρόλων ρομπότ, προσωπικότητας και διαδραστικών τρόπων θα εμπλουτίσει τη δυναμική της τάξης και θα προωθήσει τη γνώση για εμπειρίες χωρίς αποκλεισμούς των παιδιών με προβλήματα όρασης. Σε ευρύτερο επίπεδο, η συστηματική αυτή ανασκόπηση φρονούμε ότι θα συμβάλει στην εύρεση νέων προσεγγίσεων για την ένταξη παιδιών με προβλήματα όρασης και στο χώρο του σχολείου αλλά και στην κοινωνία γενικότερα, στη διερεύνηση της δυναμικής της χρήσης των ρομπότ κοινωνικής αρωγής για την επίτευξη συμπεριληπτικών σχολικών τάξεων, στη βελτίωση της προσβασιμότητας και στην εκτίμηση των ατομικών ικανοτήτων για τη δημιουργία εμπειριών χωρίς αποκλεισμούς. Αυτές οι συνεισφορές μπορούν να ενημερώσουν την μελλοντική έρευνα και για ενήλικες ή παιδιά με άλλες προκλήσεις ένταξης (π.χ. φύλο, φυλή, θρησκεία, εκφοβισμός). (EL)
This systematic review explores existing research in the field of using social robots as agents to promote integration and inclusion in the school environment for children with visual impairments. Although the relevant field is recent, with the result that no particular research has been developed as in other fields, such as for example the use of social assistance robots for children with autism, the results demonstrate that the issue in question is a privileged field of research with increased interest especially in recent years. Long-term design, classroom implementation, and evaluation of different scenarios, robot roles, personality, and interactive modes will enrich classroom dynamics and advance knowledge about inclusive experiences of visually impaired children. On a broader level, we believe that this systematic review will contribute to finding new approaches to the inclusion of children with visual impairments both in the school space and in society in general, in exploring the dynamics of using social assistance robots to achieve inclusive school classrooms , improving accessibility and valuing individual abilities to create inclusive experiences. These contributions can also inform future research for adults or children with other inclusion challenges (e.g., gender, race, religion, bullying). (EN)


Ανασκόπηση (EL)
Ρομπότ κοινωνικής αρωγής (EL)
Παιδιά με προβλήματα όρασης (EL)
Children with visual impairments (EN)
Social assistance robots (EN)
Review (EN)

Greek

Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Παραγωγής και Διοίκησης (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)