Χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (Artificial intelligence-AI) στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (Artificial intelligence-AI) στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία (EL)

Μπαλτζή, Βασιλική (EL)

Κασδερίδης, Ευστάθιος (EL)

masterThesis
Μεταπτυχιακή εργασία (EL)
Master thesis (EN)

2024-08-28T23:24:16Z
2024-10-07T13:22:10Z
2023-10-18


Οι νέες τεχνολογίες -και δη η ανάδυση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) - παρέχουν τεράστιες δυνατότητες σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αντίστοιχα, στον τομέα της εκπαίδευσης η ΤΝ δύναται να μεταμορφώσει τη διαδικασία μάθησης και διδασκαλίας. Μπορεί να αξιοποιηθεί για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου σχεδιασμού ευφυών εκπαιδευτικών συστημάτων, που βελτιώνουν τα μαθησιακά αποτελέσματα, διευκολύνουν την εξατομικευμένη διδασκαλία και ενδυναμώνουν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι να εξετάσει τη χρήση της ΤΝ στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία, με εστίαση στην ένταξη των σύγχρονων διδακτικών μεθόδων στο καινούργιο πρόγραμμα σπουδών, καθώς επίσης στη χρήση καινοτόμων εργαλείων TN. Η πραγματοποιηθείσα ανάλυση υποδηλώνει ότι πέραν των σημαντικών της πλεονεκτημάτων, η εισαγωγή της ΤΝ στην εκπαίδευση δεν στερείται και μειονεκτημάτων, καθώς εγείρει σημαντικούς ηθικούς και πρακτικούς προβληματισμούς. Σε κάθε περίπτωση, η ΤΝ αποτελεί μια τεχνολογία, που τελεί υπό συνεχή εξέλιξη και είναι πιθανόν να επιφέρει στο χώρο του σχολείου αλλαγές, που θα ήταν αδιανόητες στο παρελθόν. Όσον αφορά την ένταξη της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αναδεικνύεται η επιτακτική ανάγκη της ταχείας αξιοποίησης της, εφόσον παρά τις σκοπούμενες μεταρρυθμίσεις των προγραμμάτων σπουδών, η υλοποίηση των σχετικών παρεμβάσεων αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία. Κάτι τέτοιο ωστόσο, θα σήμαινε μια σημαντική υστέρηση για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, με σημαντικές αρνητικές μελλοντικές προεκτάσεις. (EL)
Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων, 2023 (α/α 14090) (EL)
New technologies - in particular the emergence of Artificial Intelligence (AI) - have provided enormous potential in every area of human activity. Similarly, in the field of education, AI has the potential to transform the learning and teaching process. It can be used as the basis of an an integrated planning framework for intelligent educational systems that improve learning outcomes, facilitate individualised teaching and empower both students and teachers. The purpose of the present literature review was to examine the use of AI in the modern educational process, focusing on the integration of modern teaching methods in the new curriculum, as well as the use of innovative AI tools. The analysis carried out suggests that apart from its significant advantages, the introduction of AI in education is not without its drawbacks, as it raises important ethical and practical questions. In any case, AI is a technology that is constantly evolving and is likely to bring about changes in schools that would have been unthinkable in the past.Regarding its integration into the Greek educational system, the urgent need for its rapid adoption is highlighted, since intended reforms of the curricula and the implementation of the relevant interventions is a time-consuming process. However, this would mean a significant delay for the country's education system, with significant negative implications for the future. (EN)


Διδακτική πρακτική (EL)
Αξιοποίηση (EL)
Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) (EL)
Εκπαίδευση (EL)
Εκπαιδευτική διαδικασία (EL)
Artificial Intelligence (AI) (EN)
Utilization (EN)
Education (EN)
Educational process (EN)
Teaching practice (EN)

Greek

Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων
Σχολή Μηχανικών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)