Τεχνολογίες βαφής και προστασίας αμαξωμάτων

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Τεχνολογίες βαφής και προστασίας αμαξωμάτων (EL)

Μαλαματάς, Χρήστος (EL)

Χαραλαμπάκης , Νικόλαος (EL)
Χαραλαμπάκης, Νικόλαος (EL)

bachelorThesis
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία (EL)
Bachelor thesis (EN)

2016-04-11
2024-10-07T14:27:16Z
2022-08-18T10:45:36Z


Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Μηχανικών - Τμήμα μηχανολόγων οχημάτων , 2016 α.α 7592 (EL)
Οι απαιτήσεις και η απόδοση που πρέπει να έχουν οι βαφές των αμαξωμάτων είναι πολύ σημαντικές.Υπάρχει η ανάγκη προστασίας του κυρίου σώματος των αμαξωμάτων από τη σκουριά,η αντίσταση στα μικροχτυπήματα αλλά και η ανάγκη για ένα φινίρισμα το οποίο αντέχει στο χρόνο και είναι ελκυστικό.Τα προϊόντα τα οποία χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι κατάλληλα για μαζική παραγωγή,να έχουν μεγάλη αντοχή,ελαστικότητα και να είναι οικονομικά στη παραγωγή. Η κατασκευή των οχημάτων έχει αλλάξει σημαντικά από την έναρξη του αιώνα.Σήμερα τα αμαξώματα παράγωνται κυρίως από χάλυβα,μέταλλα όπως το αλουμίνιο,πλαστικό και πολυεστέρα.Πολλά από τα εξαρτήματα των οχημάτων είναι γεωμετρικά πολύπλοκα και αυτό τα κανεί δύσκολα να βαφτούν.Οι ρυθμοί μαζικής παραγωγής οχημάτων είναι πολύ μεγάλοι (πχ.45 οχήματα/ώρα),έτσι υπάρχει η ανάγκη η τεχνολογία και η διαδικασία χρήσης των υλικών να πλήρουν και να ανταπεξέρχονται στους περιορισμούς οι οποίοι επιβάλλονται. Η παραγωγή αυτοκινήτων(επιβατικών και επαγγελματικών) σε όλο τον κόσμο το 1995 ήταν 47,6 εκατομμύρια το οποίο αντιστοιχεί σε 900 εκατομμύρια λίτρα μπογιάς.Σε σχέση με αυτά τα δεδομένα η παραγωγή στη Δυτική Ευρώπη ήταν 12,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα για τα οποία χρησιμοποιήθηκαν 254 εκατομμύρια μπογιάς. Τα προϊόντα βαφής είναι κυρίως τα αστάρια και τα καλυπτικά υποστρώματα(surfacer) τα οποία χρησιμοποιούνται για το υπόστρωμα και οι μπογιές που χρησιμοποιούνται για το τελικό στρώμα-φινίρισμα.Στα σύγχρονα συστήματα βαφής αμαξωμάτων, το αμάξωμα βάφεται με 30% αστάρι,20% surfacer και με 50% με τελικό στρώμα βαφής-φινίρισμα.Σε πολλά μέρη του κόσμου υπάρχουν παραλλαγές αυτών των ποσοστών οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση της βαφής,τα χαρακτηριστικά και τις λεπτομέρειες της διαδικασίας. Σε ότι αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τα νέα προϊόντα βαφής αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί θεαματικά. Οι εκπομπές πτητικών οργανικών ενώσεων VOC (Volatile Organic Compound), που είναι συνήθεις στις συμβατικές βαφές, έχουν μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, χάρις στις νέες προχωρημένες χημικές 5 ενώσεις των χρωμάτων. Σήμερα 50% περίπου των χρησιμοποιούμενων χρωμάτων είναι υδατοδιαλυτά με στόχο τα επόμενα χρόνια το ποσοστό αυτό να ανέβει στο 65%. (EL)


Τεχνολογίες βαφής (EL)
Προστασία (EL)
Διατήρηση αμαξωμάτων (EL)
Αμαξώματα (EL)
Dyeing technologies (EN)
Car maintenance (EN)
Επισκευή αμαξωμάτων (EN)
Car repair (EN)
Automobiles (EN)
Painting technologies (EN)
Protection (EN)

Ελληνική γλώσσα

σχολή μηχανικών / τμήμα μηχανολόγων οχμάτων (EL)
Σχολή Μηχανικών / Τμήμα μηχανολόγων οχημάτων (EL)

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.