Teachers college and living conditions of their students

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Democritus University of Thrace   

Αποθετήριο :
Repository of DUTH   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Oι Παιδαγωγικές Ακαδημίες και οι συνθήκες διαβίωσης των σπουδαστών τους
Teachers college and living conditions of their students

Τσομπανίδου, Ευδοκία
Παρηγορίδου, Ζωή
Parigoridou, Zoi
Tsompanidou, Evdokia

Στραβάκου, Πελαγία
Κουγιουρούκη, Μαρίνα
Καραφύλλης, Αθανάσιος

bachelorThesis

2016
2017-09-15T10:40:58Z


This work, which is divided into two parts, theoretical and empirical, deals with the issue of students welfare at the Pedagogical Academies at the dictatorship (1967-1974). In the theoretical part of the educational reforms studied the period 1964-1974. Μain achievement of the 1964 reform was the introduction of free and compulsory education at all levels by eliminating all the financial burden of students. Also, the local language became the language of teaching and of books in elementary school and equal with the purist in middle school and high school. However, this reform effort was annulled by the domination of the dictatorship in the political spotlight. In 1933 he took the place of Teaching of Pedagogical Academies, which functioned until 1989 and in 1934 established their first curriculum. The faculty of academies included the head and deputy head, who starred in the school management system, as well as teachers of various specialties. The relationship between students and teachers were characterized by authoritarianism and dominated the penalties for infringements of the regulations of Academies. The input mode was basically the admission examinations. However, to fill gaps and those who had imported excellent high school diploma and were able-bodied. The practical test was conducted in the second year of study in the Standards or in other primary schools in the control of the director and teachers. The rigorous educational climate that prevailed faithfully serving political decisions, superseding the creation of professional consciousness of students. To conduct the empirical part of the work, a qualitative research and specifically interviewed fifteen people who studied at Pedagogical Academies of Greece for the period 1967-1974 in order to establish the conditions prevailing in them. The main findings of the research process is the prevalence of authoritarian climate, limited opportunity to make statements, the ban on interpersonal relations and their existence with caution between boys and girls
Βιβλιογραφία: σ. 102-104
Η εργασία, η οποία χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το εμπειρικό, πραγματεύεται το θέμα των συνθηκών διαβίωσης των σπουδαστών στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες την περίοδο της δικτατορίας (1967-1974). Ειδικότερα, στο θεωρητικό μέρος μελετήθηκαν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις τη δεκαετία 1964-1974. Από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της μεταρρύθμισης του 1964 ήταν η θέσπιση της δωρεάν και υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και η καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας ως επικρατούσα γλώσσα των βιβλίων και της διδασκαλίας στο δημοτικό σχολείο και ως ισότιμη με την καθαρεύουσα στο γυμνάσιο και το λύκειο. Ωστόσο, η μεταρρύθμιση ακυρώθηκε λόγω της επιβολής της δικτατορίας στο πολιτικό προσκήνιο. Το 1933 πραγματοποιήθηκε η αντικατάσταση των Διδασκαλείων από τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, οι οποίες λειτούργησαν έως το 1989 και την επόμενη χρονιά καθορίστηκε το πρώτο πρόγραμμα σπουδών τους. Το διδακτικό προσωπικό των Ακαδημιών περιλάμβανε τον διευθυντή και τον υποδιευθυντή, που πρωταγωνιστούσαν στο σύστημα διοίκησης των σχολών, όπως, επίσης, και καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων. Η στάση των καθηγητών προς τους σπουδαστές χαρακτηριζόταν από αυταρχισμό και κυριαρχούσαν οι ποινές στις παραβάσεις των κανονισμών των Ακαδημιών. Το αυστηρό παιδαγωγικό κλίμα που επικρατούσε, υπηρετούσε πιστά τις πολιτικές αποφάσεις, παραγκωνίζοντας την ανάγκη διαμόρφωσης επαγγελματικής συνείδησης στους σπουδαστές. Ο τρόπος εισαγωγής ήταν κατά βάση οι εισιτήριες εξετάσεις, εντούτοις, για τη συμπλήρωση κενών εισάγονταν και όσοι ήτανε αρτιμελείς και είχαν άριστο απολυτήριο λυκείου. Η πρακτική άσκηση διεξαγόταν στο δεύτερο έτος σπουδών στα Πρότυπα ή σε άλλα δημοτικά σχολεία υπό τον έλεγχο του διευθυντή και των καθηγητών. Κλείνοντας, για τη διεξαγωγή του εμπειρικού μέρους της εργασίας διεξήχθη ποιοτική έρευνα και συγκεκριμένα ελήφθη συνέντευξη από δεκαπέντε πρόσωπα που φοίτησαν σε Παιδαγωγικές Ακαδημίες την περίοδο 1967-1974. Τα κυρία ευρήματα από την εμπειρική διαδικασία είναι, μεταξύ άλλων, η επικράτηση αυταρχικού κλίματος, η περιορισμένη δυνατότητα έκφρασης απόψεων και η απαγόρευση δημιουργίας διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ αγοριών και κοριτσιών
104 σ.


Παιδαγωγικές Ακαδημίες
Pedagogical Academies
Teachers--Training of--Greece--History
Curricula
Προγράμματα σπουδών
School climate
Παιδαγωγικό κλίμα

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
duth


free
Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.