Σχεδιασμός, εφαρμογή και κατηγοριοποίηση περιεχομένων Κινητικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο ως προς την αξία τους σε σχέση με τη Φυσική Δραστηριότητα

This item is provided by the institution :
Democritus University of Thrace   

Repository :
Repository of DUTH   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σχεδιασμός, εφαρμογή και κατηγοριοποίηση περιεχομένων Κινητικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο ως προς την αξία τους σε σχέση με τη Φυσική Δραστηριότητα

Καμαργάκη, Ειρήνη
Kamargaki, Eirini

Καμπάς, Αντώνης
Rekalidou, Galini
Kambas, Antonis
Brouskeli, Vasiliki
Μπρουσκέλη, Βασιλική
Ρεκαλίδου, Γαλήνη

masterThesis

2020-10-09T07:23:33Z
2019-07-05


Ποικίλες έρευνες διαπιστώνουν μειωμένα ποσοστά Φυσικής Δραστηριότητας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας τόσο στα πλαίσια του σχολείου όσο και στα εξωσχολικά πλαίσια. Παράλληλα την καθιστική συμπεριφορά των παιδιών 4-5 ετών συμπληρώνουν υψηλά ποσοστά ενασχόλησής τους μπροστά σε μια οθόνη τις απογευματινές ώρες ενώ σημειώνεται αύξηση στα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας και άλλων ασθενειών υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να σχεδιαστεί ένας προτεινόμενος οδηγός δραστηριοτήτων Κινητικής Αγωγής (ΚΑ) και να κατηγοριοποιηθούν ως προς την «αξία» τους σε βήματα και θερμίδες που καταναλώθηκαν από τα παιδιά κατά τη διάρκεια της δράσης. Η κατηγοριοποίηση των δραστηριοτήτων στηρίχθηκε επίσης, σε τρεις Θεμελιώδεις Κινητικές δεξιότητες, οι οποίες προσδοκάται να καλλιεργηθούν. Στην έρευνα συμμετείχαν είκοσι έξι (26) παιδιά στα πλαίσια ενός προγράμματος «Ψυχοκινητικής Αγωγής» για εννέα (9) μήνες. Για την αξιολόγηση της Βηματομετρικής Φυσικής Δραστηριότητας (ΒΦΔ) των παιδιών χρησιμοποιήθηκαν βηματόμετρα Omron HJ-113. Πραγματοποιήθηκαν, επιπρόσθετα, ανθρωπομετρικές μετρήσεις των σωματικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα της έρευνας διεξήχθησαν μέσω του προγράμματος SPSS. Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψαν δυο ομάδες κατηγοριοποιήσεων των δραστηριοτήτων της παρέμβασης, υψηλής ΦΔ και θερμιδικής κατανάλωσης (ΥΦΔΘΚ) και μέτριας ΦΔ και θερμιδικής κατανάλωσης (ΜΦΔΘΚ).
Various studies have found reduced rates of Physical Activity among pre-school children both within school and out-of-school settings. At the same time, the sedentary behavior of children 4-5 years old complements high rates of screen time in the afternoon while there is an increase in childhood obesity and other illnesses. The purpose of this study was to design a proposed guide of Movement Education and categorize them in terms of their "value" in steps and calories consumed by children during the action. The categorization of activities has also been based on three Fundamental Movement Skills, which are expected to be cultivated. Twenty-six (26) children participated in the study, in the framework of a "Psychomotor Education" program for nine (9) months. Omron HJ-113 pedometers were used to evaluate Pedometry Physical Activity (PPA). In addition, anthropometric measurements of the physical characteristics of the participants were performed. The results of the survey were conducted through the SPSS program. The findings of the survey revealed two groups of categorization of intervention activities, high Physical Activity and caloric intake (HPACI) and moderate Physical Activity and caloric intake (MPACI).
Βιβλιογραφία: σ. 100-108
108 σ.


Βηματόμετρα
Φυσική δραστηριότητα
Παιδιά προσχολικής ηλικίας
Preschool children
Exercise for children
Θεμελιώδεις Κινητικές Δεξιότητες
Pedometer
Physical Activity
Fundamental Movement Skills

Greek

duth
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)