απόψεις καταναλωτών και επιστημονικά δεδομένα

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Έτοιμες συσκευασμένες σαλάτες
απόψεις καταναλωτών και επιστημονικά δεδομένα

Χριστοφορίδου, Χρυσή

Μπεζιρτζόγλου, Ευγενία
Bezirtzoglou, Evgenia
Παγωνοπούλου, Όλγα
Alexopoulos, Athanasios
Αλεξόπουλος, Αθανάσιος
Pagonopoulou, Olga

masterThesis

2021-06-10T07:52:17Z
2019-11-21


73 σ.
Βιβλιογραφία: σ. 72-73
This master thesis addresses the issue of ready-to-eat salads consumption, with a specific objective being the bibliographic search of modern scientific data on important aspects of the subject as well as the perspective of consumers. Literature show that contamination of vegetables contained in ready-made salads can occur at all stages of the production process, while moisture conditions in the packaging favor the further increase in the microbial load that may be present on the vegetables. Chlorine disinfection poses risks, but remains the only reliable solution on an industrial scale. The market for ready-made salads in Greece is around 30 million euros and has an upward trend, with only five companies sharing the market. The survey was conducted using a questionnaire of close type questions. Results have shown that ready-made salads have been established in a portion of consumers. There has also been a lack of consumer knowledge on many key issues regarding ready-made salads. The parameter that seemed statistically best linked to the consumption of ready-made salads and the habits of consumers around them, for example whether they wash or not, was the profession. Maintaining freshness and improving product quality could have a positive impact on consumers buying more ready-made salads. Tasty innovations should not be expected to attract more consumers. Finally, lower incomes are more conducive to consuming ready-made salads
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το θέμα της κατανάλωσης των έτοιμων σαλατών από τους καταναλωτές, ως επιμέρους στόχος τέθηκε η βιβλιογραφική αναζήτηση των σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων επί σημαντικών πτυχών του εν λόγω θέματος. Τα βιβλιογραφικά δεδομένα δείχνουν πως η αλλοίωση και η μόλυνση των λαχανικών που εμπεριέχονται στις έτοιμες σαλάτες μπορεί να συμβεί σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, ενώ παράλληλα οι συνθήκες υγρασίας μέσα στη συσκευασία ευνοούν την περαιτέρω αύξηση του μικροβιακού φορτίου που μπορεί να υπάρχει πάνω στα λαχανικά. Η απολύμανση με χλώριο εγκυμονεί κινδύνους, αλλά παραμένει η μόνη αξιόπιστη λύση σε βιομηχανική κλίμακα. Η αγορά των έτοιμων σαλατών στην Ελλάδα είναι της τάξης των 30 περίπου εκατομμυρίων ευρώ και έχει ανοδική τάση, ενώ την αγορά μοιράζονται μόλις πέντε εταιρίες. Η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι έτοιμες σαλάτες έχουν εδραιωθεί σε μια μερίδα των καταναλωτών. Επίσης, διαπιστώθηκε έλλειψη γνώσης από μέρους των καταναλωτών σε πολλά καίρια ζητήματα γύρω από τις έτοιμες σαλάτες. Η παράμετρος που στατιστικά φάνηκε να συνδέεται καλύτερα με την κατανάλωση των έτοιμων σαλατών και τις συνήθειες των καταναλωτών γύρω από αυτές, για παράδειγμα αν τις πλένουν ή όχι, ήταν το επάγγελμα. Η διατήρηση της φρεσκάδας και η βελτίωση στην ποιότητα των προϊόντων, θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά τους καταναλωτές στο να αγοράσουν περισσότερες έτοιμες σαλάτες. Οι γευστικοί νεωτερισμοί δεν θα πρέπει να αναμένεται ότι θα προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές. Τέλος, τα χαμηλότερα εισοδήματα είναι πιο πρώιμα να καταναλώσουν έτοιμες σαλάτες


Pathogenic microorganisms
Παρασκευασμένες σαλάτες
Packaging
Salads
Σαλάτες
Prepared salads
Παθογόνοι μικροοργανισμοί

Greek

Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης
duth


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)