113 σ.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Αντιλήψεις και Προσδοκίες φοιτητών και φοιτητριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δ.Π.Θ. σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών και την περαιτέρω εξέλιξη.» εκπονήθηκε από την Άννα Αθανασίου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Εργασία του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δ.Π.Θ. υπό την επίβλεψη του Αναπληρωτή Καθηγητή Περικλή Πολυζωίδη και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022. Βασικό κίνητρο για την διεξαγωγή της παρούσας εργασίας, ήταν η απουσία έρευνας, ως προς τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των φοιτητών/τριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δ.Π.Θ. σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών και την περαιτέρω εξέλιξή τους. Το πρώτος μέρος της παρούσας εργασίας, αποτελεί το θεωρητικό μέρος, το οποίο απαρτίζεται από δύο κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο, διερευνά τις διάφορες θεωρίες σχετικά με τη δημιουργία και τη σημασία των προσδοκιών στην ζωή του ατόμου γενικά αλλά και του φοιτητή και της φοιτήτριας ειδικότερα ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο κρίθηκε αναγκαία η διερεύνηση και παρουσίαση της πορείας της Κοινωνικής Εργασίας στην Ελλάδα τόσο σε επαγγελματικό επίπεδο όσο και στην εκπαιδευτική της πορεία.
Αντίστοιχα, το δεύτερο μέρος της εργασίας είναι το εμπειρικό, το οποίο περιλαμβάνει το σκοπό της έρευνας, τα διερευνητικά ερωτήματα, τη μεθοδολογία της έρευνας και την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν. Η εργασία αφορά στις αντιλήψεις και τις προσδοκίες που μπορεί να έχουν οι πρωτοετείς και οι τελειόφοιτοι/ες φοιτητές και φοιτήτριες του αυτόνομου πλέον τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δ.Π.Θ. σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών και την μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία. Ειδικότερα, σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η διερεύνηση, η καταγραφή, η ανάλυση και η παρουσίαση αφενός του βαθμού, στον οποίο η απόφαση των φοιτητών/τριών να σπουδάσουν την Κοινωνική Εργασία στο συγκεκριμένο Τμήμα βασίζεται σε σωστή πληροφόρηση και αποτελεί συνειδητή επιλογή, και αφετέρου των αντιλήψεών τους αναφορικά με τις σπουδές τους και τις προσδοκίες για την επαγγελματική τους πορεία μετά το πέρας αυτών. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας, επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα. Εργαλείο συλλογής δεδομένων αποτέλεσαν ανώνυμα ερωτηματολόγια της κλίμακας Likert ενώ για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης SPSS. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οι πρωτοετείς και οι τελειόφοιτοι/ες φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας που συμπλήρωσαν έντυπα και ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια
The presented project titled «Perceptions and expectations among the students of the department of Social Work of Democritus University of Thrace concerning the classes schedule and further development», under the supervision of Prof. Pericles Polyzoidhs and was completed in February 2022. The main motive for the completion of the current project was the absence of research concerning the perceptions and expectations of the students of the department of Social Work of Democritus University of Thrace about their classes schedule and their further development. The first part of the paper is the theoretical part, which is consisted by two chapters. The first chapter researches the different theories about the creation and importance of expectations in the human life in general, and also in particular in the student’s life, while in the second chapter the research and presentation of the course of Social Work in Greece on a professional level and through its educative path was considered necessary.
Likewise, the second part of the paper is the experimental part, which includes the purpose of this research, the exploratory enquiries, the methods used and the analysis of the collected data. The paper refers to the perceptions and expectations that the students of the, autonomous presently, Department of Social Work of D.U.Th. may have about their classes schedule and further professional career. Especially, the purpose of the current paper is primarily the research, transcription, analysis and presentation of the point up to which the student’s decision to study in this particular department is based on accurate information and is a conscious choice, but also their beliefs concerning their studies and their expectations about their professional career after graduation. In order to accomplish the purpose of the paper, the method used was the quantitative approach. The tool used for data collection were anonymous questionnaires of Likert scale, while for the data analysis was used the statistics analysis software SPSS. The sample of the research were first year students, senior year students and also graduates who filled both physical and electronically issued questionnaires.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές