αξιοποιώντας ένα κοινωνικό παραμύθι για την ένταξη ετεροτήτων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Κοινωνική εργασία με διαπολιτισμικές ομάδες παιδιών σε ξενώνα φροντίδας
αξιοποιώντας ένα κοινωνικό παραμύθι για την ένταξη ετεροτήτων

Arvaniti, Pinelopi
Αρβανίτη, Πηνελόπη

Κανδυλάκη, Αγάπη
Kandylaki, Agapi

masterThesis

2024-10-24T05:27:42Z
2023-01-02


58 σ.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Κοινωνική Εργασία με διαπολιτισμικές ομάδες παιδιών σε Ξενώνα Φροντίδας: Αξιοποιώντας ένα κοινωνικό παραμύθι για την ένταξη ετεροτήτων.» εκπονήθηκε από την Αρβανίτη Πηνελόπη, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση και ένταξη Ετεροτήτων υπό την επίβλεψη της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Αγάπης Κανδυλάκη και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022. Στα πλαίσια της παρέμβασης των κοινωνικών λειτουργών σε Διαπολιτισμικές Δομές Φιλοξενίας Ασυνόδευτων παιδιών και παιδιών που έχουν απομακρυνθεί από την οικογένειά τους, επιχειρήθηκε η αξιοποίηση της τέχνης για την ένταξη των ετεροτήτων. Η ερευνήτρια κοινωνική λειτουργός χρησιμοποίησε ένα κοινωνικό παραμύθι, το οποίο δημιούργησαν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του παρόντος προγράμματος, το οποίο ευαισθητοποιεί τον αναγνώστη σε ζητήματα διαφορετικότητας, αναδεικνύοντας την σημασία της φιλίας και της συνεργατικότητας, προάγοντας ένα κλίμα ενσυναίσθησης. Η θεωρητική πλαισίωση της μελέτης διέπεται από την διαπολιτισμική κοινωνική εργασία και τις θεωρίες του Carl Rogers, όπως η προσωποκεντρική θεωρία και η μη κατευθυντική μέθοδος. Η δημιουργία των ομάδων και η διεξαγωγή της παρέμβασης αποτελούν μία έρευνα δράσης, η οποία αφενός μεν επιδιώκει την συμμετοχή των παιδιών, την καλλιέργεια της επικοινωνίας και της συνεργασία, αφετέρου επικεντρώνεται στην συναισθηματική αποφόρτιση των παιδιών, στην αυτεπίγνωση και στην ανάπτυξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Τα παιδιά του Ξενώνα συμμετέχουν στις συναντήσεις με την Κοινωνική Λειτουργό σε θέση συντονίστριας και την εκπαιδευτικό σε θέση συμμετοχικού παρατηρητή, όπου διαδραματίζονται βιωματικές ασκήσεις, διαδραστικές δραστηριότητες, οι οποίες καταλήγουν στην δραματοποίηση του κοινωνικού παραμυθιού. Η παρούσα έρευνα ολοκληρώνεται με την ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων, αναδεικνύοντας τις απόψεις των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών λειτουργών, όσον αφορά την σημασία της τέχνης για την ένταξη των ετεροτήτων.
This postgraduate master thesis entitled "Social Work with multicultural children groups in a Shelter" has been prepared by Pinelopi Arvaniti, a student in the Postgraduate Program in Social Work in Education and Integration of Diversity in the Department of Social Work of Democritus University of Thrace under the supervision of Professor Agapi Kandylaki and was completed in February 2022. Within the context of social work intervention in an Intercultural shelter where unaccompanied children and children who have been separated from their families live, art and fairy tales may be used for the integration of diversities. The social worker has used a social fairy tale, created by the postgraduate students of this program, which sensitize readers to issues of diversity, highlight the importance of friendship and cooperation and promote a climate of empathy. The theoretical framework of the study is governed by the cross cultural social work and the theories of Carl Rogers, such as person-centered theory and the non-directional method. Creating groups and conducting the intervention are research activities, which on the one hand encourage the participation of children, communication and cooperation and on the other hand focus on the emotional discharge of children, self-awareness, and the development of social skills. The children of the Shelter participate in the meetings with the Social Worker. The Social Worker as a group coordinator, and the teacher as a participant observer narrated the fairy tale and used experiential exercises, interactive activities, and used theatre and drama techniques to present the fairy tale as a play. The present research concludes with the analysis of qualitative data, highlighting the views of children, teachers, and social workers, regarding the importance of art for the integration of diversity.


Art
Social service—Research
Ετερότητες
Education
Interculturalism
Social work
Diversity
Εκπαίδευση
Κοινωνική εργασία
Διαπολιτισμικότητα
Τέχνη

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας


Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.