The shortage of blood donors is a global problem that prevents the satisfaction the blood demand. In this context, various tools have been examined to promote voluntary blood donation and social media is one of them. The purpose of this study was to examine the motivation of individuals for voluntary blood donation, the commitment of voluntary blood donors, as well as differences in motivation and commitment based on socio-demographic variables of the donors. For the research, the quantitative method was employed with a questionnaire, which was completed by 110 people. The main motives for people's involvement in voluntary blood donation is helping a relative / friend in need of blood, human solidarity and an urgent appeal for blood. Social media, the main of which is Facebook, are used to receive and share blood donation requests, but also to connect with blood donation organizations. Donation requests from social media en-courage participation in repeat blood donation. The main feature of social media that enhances people’s participation in voluntary blood donation is “Location-based ser-vices: integration of location-based services to help donors find nearby blood units, blood donation centers or mobile blood donation units”. YouTube videos and short films are the best and most exciting ways to motivate people to donate blood using social media platforms. A partial effect of socio-demographic characteristics on the opinions expressed was also found. Taken together, these findings suggest that social media can promote voluntary blood donation. For this reason, campaigns are deemed necessary, as well as surveys of existing or potential volunteers in order to determine the motivations of volunteers and people who can donate blood and how the campaigns and elements of them affect social media.
Βιβλιογραφία : σ. 97 - 106
Η έλλειψη αιμοδοτών είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα που εμποδίζει την ικανοποίηση της ζήτησης αίματος. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν εξεταστεί διάφορα εργαλεία για την προώθηση της εθελοντικής αιμοδοσίας, με μία εξ αυτών να είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί η παρακίνηση των ατόμων για εθελοντική αιμοδοσία, η δέσμευση των εθελοντών αιμοδοτών, καθώς και διαφορές στην παρακίνηση και τη δέσμευση στη βάση κοινωνικοδημογραφικών μετα-βλητών των δοτών. Για την έρευνα υιοθετήθηκε η ποσοτική μέθοδος με ερωτηματολό-γιο, το οποίο συμπληρώθηκε από 110 άτομα. Τα κυριότερα κίνητρα εμπλοκής των α-τόμων σε εθελοντική αιμοδοσία είναι η παροχή βοήθειας σε συγγενή / φίλο που χρειά-ζεται αίμα, η ανθρώπινη αλληλεγγύη και η επείγουσα έκκληση για αίμα. Τα μέσα κοι-νωνικής δικτύωσης, με κυριότερο εξ αυτών να είναι το Facebook, χρησιμοποιούνται για τη λήψη και τη μεταφορά αιτημάτων αιμοδοσίας, αλλά και τη σύνδεση με οργανι-σμούς αιμοδοσίας. Τα αιτήματα αιμοδοσίας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρ-ρύνουν τη συμμετοχή σε επαναλαμβανόμενη αιμοδοσία. Το κύριο χαρακτηριστικό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ενισχύει τη συμμετοχή τους στην εθελοντική αιμο-δοσία είναι οι «Υπηρεσίες βάσει τοποθεσίας: ενσωμάτωση υπηρεσιών που βασίζονται στην τοποθεσία για να βοηθήσουν τους δωρητές να βρουν κοντινές μονάδες αίματος, κέντρα αιμοδοσίας ή κινητές μονάδες αιμοδοσίας». Βίντεο YouTube και ταινίες μικρού μήκους είναι οι καλύτεροι και πιο συναρπαστικοί τρόποι για να παρακινηθούν τα ά-τομα να δώσουν αίμα χρησιμοποιώντας πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Βρέθηκε ακόμα μερική επίδραση των κοινωνικοδημογραφικών χαρακτηριστικών στις απόψεις που εκφράστηκαν. Τα ευρήματα αυτά συνολικά υποδηλώνουν πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προωθήσουν την εθελοντική αιμοδοσία. Για τον λόγο αυτό κρίνονται απαραίτητες καμπάνιες, καθώς και έρευνες στους υφιστάμενους ή δυνητικούς εθελοντές προκειμένου να προσδιορίσουν τα κίνητρα των εθελοντών και ατόμων που μπορούν να δώσουν αίμα και το πώς επιδρούν οι καμπάνιες και στοιχεία αυτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
106 σ.