Διάβρωση κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αποκατάσταση βλαβών σύμφωνα με το Πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ-1504

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



το παράδειγμα της θεμελίωσης του περιμετρικού φράχτη ασφαλείας στο Διεθνή Αερολιμένα του Κατάρ
Διάβρωση κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος λόγω περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αποκατάσταση βλαβών σύμφωνα με το Πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ-1504

Lappas, Vasileios
Λάππας, Βασίλειος

Σάββα, Αθηνά
Sideris, Kosmas
Savva, Athina
Καραγιάννης, Χρήστος
Karayannis, Chris
Σίδερης, Κοσμάς

masterThesis

2024-10-31T08:50:56Z
2016-04-04


Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε υπό την επίβλεψη του κ. Κοσμά Σίδερη, Αναπληρωτή Καθηγητή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΔΠΘ. Η διάβρωση των κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος πλήττει μεγάλο αριθμό κατασκευών και αποτελεί σημαντικό παράγοντα φθοράς από άποψη λειτουργικότητας και ασφάλειας - αντοχής. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του προβλήματος από τη θεωρητική του πλευρά, η μελέτη των αιτιών και των μηχανισμών της διάβρωσης, τα αποτελέσματα και η ανάλυση των τεχνικών πρόληψης και επισκευής που υπάρχουν για την αντιμετώπισή του. Ταυτόχρονα η εργασία καταπιάνεται με το παράδειγμα της διάβρωσης που έχει υποστεί η θεμελίωση του περιμετρικού φράχτη ασφαλείας του διεθνούς αεροδρομίου του Κατάρ. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται συνήθως σε παραθαλάσσιες περιοχές, όπου υπάρχει υψηλός βαθμός προσβολής βλαβερών ουσιών. Στον 21ο αιώνα ο δομικός πλούτος παγκοσμίως αν και ανανεώνεται, τείνει να είναι όλο και πιο γερασμένος και κατά συνέπεια τα φαινόμενα διάβρωσης θα είναι όλο και πιο έντονα. Παράλληλα αυτό συμβαίνει και με τη επιρροή της περιβαλλοντικής μόλυνσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αυτό το πρόβλημα έρχονται να επιδιορθώσουν οι μηχανικοί χρησιμοποιώντας όλα τα σύγχρονα εργαλεία που τους δίνονται με βάση την επιστήμη και την τεχνική. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι και το πρότυπο ΕΛΟΤ- EN 1504, με το οποίο θα ασχοληθούμε στη παρούσα εργασία.
88 σ.
Βιβλιογραφία: σ. 60-61
The present thesis has been prepared under the supervision of Mr. Kosmas Sideris, Associate Professor of Civil Engineer Department, Democritus University of Thrace (DUTH). The corrosion of reinforced concrete structures affects a large number of construction and it is important deterioration factor in terms of functionality and safety - strength. The aim of this thesis is to approach the problem from the theoretical side, the study of the causes and the mechanisms of erosion, the results and analysis of technical prevention and repair which are to deal with it. Simultaneously, the work deals with the example of corrosion that has been the foundation of the perimeter security fence of the international airport in Qatar. This phenomenon usually occurs in the maritime regions where there is high degree of infestation of harmful substances. In the 21st century the construction worldwide although renewed, it tends to be more and more aging and consequently the erosion will be more and more intense. Alongside this case with the effect of environmental contamination and air pollution. This problem the engineers come to fix using all the modern tools that are given based on the science and technique. Such as tool is the standard ELOT EN 1504, with we will deal in this thesis. The thesis consists of two parts, part A that describes the theoretical backround of the reinforced concrete and the impacts due to the environmental exposure. It makes special reference to the components of the concrete, especially to the cement as the most important for the development of concrete strength. Consequently are included some mechanism of corrosion such as alkali reaction, sulphate and chloride attack and carbonation. The last chapter describes the standard EN-ELOT 1504. How and where we can use the standard and the eleven (11) principals for the Protection and Repair of reinforced concrete. The Part B become involved with an actual example of corrosion, this of the precast foundation of the security fense in Hamad International Airport of Qatar. We can find here the methodology of the tests and the coring procedure on the precast foundation. All these data received and processed by the laboratory so we can present complete conclusion. Consequently described the methodology of repair and protection of the foundation according to the principals of the standard EN-ELOT 1504. At the end of the Part B, it is presented the budget of the works and a comperative table of the cost of the works for the protection and repair of the foundation.


Concrete strength
Τεχνολογία υλικών
Αντοχή σκυροδέματος
Concrete chemistry
Χημεία τσιμέντου
Materials technology
Reinforced concrete construction--Environmental aspects

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Πολυτεχνική Σχολή. Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος


Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.