I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΙΙ. ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Α) 1. Ο Μεταφορέας συνδυασμένης μεταφοράς...σελ.:3 2. Διάκριση του παραγγελιοδόχου από τον μεταφορέα συνδυασμένης μεταφοράς...σελ.:4 Β) Έννοια της Συνδυασμένης μεταφοράς...σελ.:7 1. Ελληνικό Δίκαιο 2. Ευρωπαϊκή Ένωση...σελ.:8 3. Κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου...σελ.:9 4. Διεθνής Σύμβαση Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών του 1980 Γ. Διάκριση από άλλες σύνθετες μορφές μεταφοράς...σελ.:10 1.Γενικά 2.Διαδοχική Μεταφορά 3.Μικτή Μεταφορά...σελ.:11 Δ. Τα βασικά εννοιολογικά χαρακτηριστικά της συνδυασμένης...σελ.:12 μεταφοράς III. ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Α) Νομοθετική ρύθμιση της συνδυασμένης μεταφοράς στις διεθνής συμβάσεις για τις μεταφορές...σελ.:13 1.Γενικά 2. Θαλάσσια Μεταφορά...σελ.:14 α)Κανόνες Χάγης-Βίσμπυ β) Οι Κανόνες του Αμβούργου 3. Χερσαία Μεταφορά...σελ.:15 α) Οδική μεταφορά - CMR β) Σιδηροδρομική μεταφορά - COTIF/CIM,,,σελ.:16 4. Εναέρια Μεταφορά - Σύμβαση της Βαρσοβίας...σελ.:18 Β) Νομοθετική ρύθμιση της συνδυασμένης μεταφοράς...σελ.:19 1.Γενικά 2. Διεθνής Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών του 1980...σελ.:20 3. Ενέργειες Διεθνών Οργανισμών με σκοπό την κατάρτιση διεθνούς σύμβασης...σελ.:22 α) Διεθνής Ναυτική Επιτροπή (CMI) β) Διεθνές Ινστιτούτο για την ενοποίηση του Ιδιαωτικού Δικαίου (UNIDROIT) γ) Οικονομική Επιτροπή της Ευρώπης (ECE) σε συνεργασία με το Διεθνές Ναυτικό Οργανισμό (IMO)...σελ.:26 δ) Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο (ICC)...σελ.:27 ε) Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την ανάπτυξη του εμπορίου (UNCTAD) 4. Ευρωπαϊκή Ένωση...σελ.:28 Γ.ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΥΘΥΝΗΣ 1. Το πρόβλημα της διαμόρφωσης της ευθύνης του μεταφορέα 2.Συστήματα ευθύνης στη συνδυασμένη μεταφορά...σελ.:31 α) Αμιγές network σύστημα (pure network liability system) β) Τροποποιημένο network σύστημα (modified network system)...σελ.:35 γ) Σύστημα ενιαίας ευθύνης (uniform liability system)...σελ.:37 3. Συστήματα ευθύνης στη συνδυασμένη μεταφορά που είτε θεσπίζονται σε εθνικές νομοθεσίες είτε επικρατούν στην πρακτική...σελ.:40 α) Νομική Μεταχείριση της ευθύνης στην Ελλάδα β) Νομική Μεταχείριση της ευθύνης στην Αλλοδαπή...σελ.:45 4.Συμπερασματικά...σελ.:50 Δ. Ζητήματα ευθύνης από τη διαμεσολάβηση περισσότερων πραγματικών μεταφορέων...σελ.:51 Ε. Διεθνής Πρακτική...σελ.:52 1.Γενικά 2.α) Οι Κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου του 1991 (UNCTAD/ICC RULES του 1991) β) Συγκριτική παράθεση των Κανόνων (UNCTAD/ICC RULES του 1991) με τις ρυθμίσεις διεθνών συμβάσεων που ρυθμίζουν την μεταφορά εμπορευμάτων....σελ.:54 IV. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΕΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΛΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α. Διεθνής Οδική Μεταφορά-CMR...σελ.:56 1.Γενικά 2. Η ευθύνη του μεταφορέα για το τμήμα της διεθνούς οδικής μεταφοράς...σελ.:58 3. Η νομική φύση της ευθύνης του διεθνούς οδικού μεταφορέα...σελ.:63
4. Ερμηνεία του όρου ηθελημένη κακή διαχείριση...σελ.:66
Β. Διεθνής Σιδηροδρομική Μεταφορά COTIF/CIM...σελ.:70 Γ. Διεθνής Θαλάσσια Μεταφορά...σελ.:74 1. Τα διαφορετικά νομοθετικά καθεστώτα ευθύνης του μεταφορέα κατά το στάδιο της διεθνούς θαλάσσιας μεταφοράς 2. Ευθύνη του μεταφορέα κατά το στάδιο της διεθνούς θαλάσσιας μεταφοράς κατά τους Κανόνες Χάγης-Βίσμπυ...σελ.:76 3. Διαφορετικά όρια περιορισμού της ευθύνης του μεταφορέα...σελ.:82 α) Σύμβαση των Βρυξελλών του 1924 (Κανόνες Χάγης) β) Πρώτο Πρωτόκολλο των Βρυξελλών του 1968 (Κανόνες Βίσμπυ)...σελ.:83
V. ΈΓΓΡΑΦΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Α.Γενικά...σελ.:83 Β. Η φορτωτική Multidoc 1995...σελ.:84
Γ. Η φορτωτική FBL...σελ.:85 VI.ΕΠΙΛΟΓΟΣ...σελ.:87 Βιβλιογραφία Συντομογραφίες