Μεθοδολογία Σχεδιασμού για την Αξιοποίηση των νέων Μέσων σε Παιδαγωγικές και Εκπαι-δευτικές Δράσεις

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μεθοδολογία Σχεδιασμού για την Αξιοποίηση των νέων Μέσων σε Παιδαγωγικές και Εκπαι-δευτικές Δράσεις (EL)

Σοφός, Αλιβίζος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-08-14


Το άρθρο αναφέρεται στη μεθοδολογία σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων με τη χρήση των νέων Μέσων σε παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές δράσεις. Πρόκειται για μια θεώρηση που θέτει ως βασικό σημείο αναφοράς το διδακτικό μετασχηματισμό, ενώ τα νέα Μέσα προσεγγίζονται μέσα από τη γενικότερη παιδαγωγική και εκπαιδευτική προοπτική. Ως εκ τούτου η προτεινόμενη μεθοδολογία δεν προσανατολίζεται στην τεχνολογική τεκμηρίωση των εκπαιδευτικών επιλογών με στόχο την εκμάθηση τεχνολογικών και μόνο δεξιοτήτων χρήσης (skills). Αντιθέτως, οι επιστημονικές ρίζες τοποθετούνται στο επιστημολογικό πλαίσιο των κινήματος της Νέας Αγωγής, της προοδευτικής Αγωγής, της μεταρρυθμιστικής Αγωγής, που στοχεύουν σε παιδοκεντρικές, εργασιοκεντρικές, συνεργατικές και δημοκρατικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Το άρθρο χρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο αναφέρεται στη σημασία του διδακτικού μετασχηματισμού και κυρίως στις προϋποθέσεις που πρέπει να υφίστανται, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο μετασχηματισμός αυτός. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται οι πέντε φάσεις που περιέχει η προτεινόμενη μεθοδολογία του σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων με τη χρήση των νέων Μέσων. Στόχος του άρθρου αυτού δεν είναι η αναλυτική αιτιολόγηση, τεκμηρίωση και παρουσίαση της μεθοδολογίας, αλλά αντίθετα η συνοπτική παρουσίασή της, προκειμένου να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης να προσανατολιστούν και να προσδιορίσουν τις βασικές ενέργειες για την παιδαγωγική τεκμηρίωση της εκπαιδευτικής τους παρέμβασης με την αξιοποίηση των νέων Μέσων. (EL)


Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση & Εργαστήριο Γλωσσολογίας (EL)


1790-5532
Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2011); 85-97 (EL)
Pedagogical trends in the Aegean; Vol. 5 No. 1 (2011); 85-97 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Αλιβίζος Σοφός (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.