Μετασχηματισμός: ένα κεντρικό ζήτημα στη μάθηση και στη διδασκαλία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μετασχηματισμός: ένα κεντρικό ζήτημα στη μάθηση και στη διδασκαλία (EL)

Σκούρτου, Ελένη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-08-14


Σε πολλά κείμενα που αναφέρονται σε ζητήματα μάθησης και οργάνωσης της διδασκαλίας η έννοια του μετασχηματισμού είναι κεντρική. Με αφορμή το κείμενο του Α. Σοφού στο παρόν τεύχος, στο οποίο (στην παράδοση του Kron) ανα-φέρεται ότι: «…ο εκπαιδευτικός καλείται να «μετασχηματίσει» την ακαδημαϊκή/σχολική γνώση, δηλαδή τις επιστημονικές γνώσεις, θεωρώντας τις, όχι ως δευτερογενείς γνώσεις, τις οποίες πρέπει να μεταφέρει στους μαθητές χωρίς καμία παιδαγωγική και διδακτική παρεμβολή, αλλά ως ση-μείο αναφοράς για τη δημιουργία εκπαιδευτικών περιβαλλόντων εργασίας από όπου θα πα-ραχθούν γνώσεις», θα επιχειρήσουμε σε αυτό το σημείωμα να αναφερθούμε στις δύο όψεις του μετασχηματισμού: στο μετασχηματισμό της γνώσης από την πλευρά του μαθητή και στο μετασχηματισμό της γνώσης από την πλευρά του εκπαιδευτικού. (EL)


Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση & Εργαστήριο Γλωσσολογίας (EL)


1790-5532
Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο; Τόμ. 5 Αρ. 1 (2011); 98-99 (EL)
Pedagogical trends in the Aegean; Vol. 5 No. 1 (2011); 98-99 (EN)

Copyright (c) 2022 Ελένη Σκούρτου (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.