Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στην πράξη: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της στην Α΄ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου στο Νομό Δωδεκανήσου

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στην πράξη: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της στην Α΄ Τάξη του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου στο Νομό Δωδεκανήσου (EL)

Ανδρεάδου, Δέσποινα
Αργυρίου, Αργύρης
Κασιμάτη, Αικατερίνη

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-08-19


This paper elaborates and analyzes the results of an empirical survey in order to investigate teachers working in Dodecanese prefecture views, regarding implementation of research work in practice, in Class A of the General and Vocational School. The specific survey's objectives was to explore in which extent the four pedagogical principles for research work apply to: a) the principle of the research approach in learning, b) the principle of teacher's collaboration, c) the principle of differentiation in learning content, process and context, d) the principle of student's team working. An additional objective of this study was to record teachers views regarding the problems encountered during the research implementation process as well as select their recommendations to resolve them. (EL)


Greek

Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση & Εργαστήριο Γλωσσολογίας (EL)


1790-5532
Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο; Τόμ. 6 Αρ. 1 (2013); 160-175 (EL)
Pedagogical trends in the Aegean; Vol. 6 No. 1 (2013); 160-175 (EN)

Copyright (c) 2022 Αργύρης Αργυρίου, Αικατερίνη Κασιμάτη, Δέσποινα Ανδρεάδου (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)