Tablets im Unterricht deutscher Schulen - Eine empirische Studie zur Akzeptanz und Nutzung von Tablets in vier Schulen

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Tablets im Unterricht deutscher Schulen - Eine empirische Studie zur Akzeptanz und Nutzung von Tablets in vier Schulen (EL)

Aufenanger, Stefan

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-08-21


In German schools tablets become an increasingly significant role, in which they either replace the traditional desktop computer or notebooks or be introduced as new digital media in the classroom. An empirical study at four schools in the city of Wiesbaden in Germany investigated the use of tablets in schools, expectations and acceptance of the new teaching with tablets by teachers and students as well as changes in the quality of teaching. The results show that the value of tablets dependent less of the devices than from their didactically justified use here is the educational. (EL)


Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση & Εργαστήριο Γλωσσολογίας (EL)


1790-5532
Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο; Τόμ. 8 Αρ. 1 (2015) (EL)
Pedagogical trends in the Aegean; Vol. 8 No. 1 (2015) (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2022 Stefan Aufenanger (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.