The “governmental strategy” in lifelong education in Europe and Greece

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)

Η «κυβερνητική στρατηγική» για τη διά βίου εκπαίδευση στην Ευρώπη και την Ελλάδα (EL)
The “governmental strategy” in lifelong education in Europe and Greece (EN)

Πρόκου, Ελένη

Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, στις πολιτικές για τη διά βίου εκπαίδευση στην Ελλάδα κυριάρχησε η «κυβερνητική στρατηγική». Για τη διαμόρφωση της κοινωνίας της μάθησης, επεκτάθηκε το σύστημα της διά βίου εκπαίδευσης, ενώταυτόχρονα σε μεγάλο βαθμό ιδιωτικοποιήθηκε. Παράλληλα, φάνηκε να αποδίδεται στο άτομο η ευθύνη να συμμετέχει σε προγράμματα διά βίουμάθησης, ώστε να ενταχθεί στην απασχόληση. Οι δύο βασικοί στόχοι ήταν τόσο η οικονομική ανταγωνιστικότητα όσο και η διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής. Κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης (στην πλειονότητά τους ιδιωτικά) άρχισαν να λαμβάνουν από την κεντρική κυβέρνηση (μέσω ενός επιτελικού σώματος) το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης από την Ε.Ε., για να καταπολεμήσουν τον κοινωνικό αποκλεισμό που προέρχεται από την ανεργία. Η έμφαση ήταν πια στη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, με παράλληλη αποδυνάμωση της γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Όμως η απομάκρυνση από τη δημόσια εκπαιδευτική πολιτική (με τη μορφή τόσο της ιδιωτικοποίησης του συστήματος, όσο και της εξατομίκευσης της ευθύνης) δυσχεραίνει την επίτευξη κοινωνικών στόχων, όπως είναι η κοινωνική ένταξη και η διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής. (EL)
Since the early 1990s lifelong education in Greece has been formulated according to the “governmental strategy”; the lifelong learning system has been expanded and privatized to a significant extent, while responsibility forparticipation in lifelong learning programmes facilitating entrance in the labor market has been passed on to the individual. The two basic goals for the establishment of the knowledge society relate to the enhancement of economic competitiveness and safeguarding social cohesion. Vocational training centers(mainly private ones) acquired the biggest share of EU funds aimed at combating unemployment induced social exclusion. Focus was put on continuous vocational training with a parallel weakening of the general education provided to adults. The adopted strategy, by moving away from public educational policy(through privatization and individualization) has ultimately hindered the attainment of social goals such as social inclusion and social cohesion. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

διά βίου μάθηση (EL)
κυβερνητική στρατηγική (EL)
Κοινωνία της μάθησης (EL)
οικονομική ανταγωνιστικότητα (EL)
κοινωνική ένταξη (EL)
ιδιωτικοποίηση (EL)
εξατομίκευση (EL)
government strategy (EN)
economic competitiveness (EN)
privatization (EN)
Knowledge society (EN)
social inclusion (EN)
lifelong learning (EN)
individualization (EN)


Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη

Greek

2016-04-13


Επιστημονική Εταιρεία για την Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη (EPEKSA) (DE)

1790-9368
2459-4156
Κοινωνική Συνοχή και Ανάπτυξη; Τόμ. 2 Αρ. 2 (2007): Ο Εξευρωπαϊσμός των δημόσιων πολιτικών στην Ελλάδα; 179-192 (EL)
Social Cohesion and Development; Vol. 2 No. 2 (2007): The Europeanization of public policies in Greece; 179-192 (EN)

Copyright (c) 2016 Ελένη Πρόκου (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)