Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της σχέσης η οποία μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στη γλωσσική ανάπτυξη και σε προβλήματα συμπεριφοράς σε νήπια τυπικής ανάπτυξης, 12-38 μηνών. Στη μελέτη συμμετείχαν 120 παιδιά (68 αγόρια και 52 κορίτσια) ηλικίας 12 έως 38 μηνών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σε ότι αφορά την Κατανόηση Φράσεων, την Κατανόηση Ουσιαστικών, την Κατανόηση Περιγραφικών Λέξεων και στην Κατανόηση Λέξεων Ενέργειας, δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των Τυπικής Ανάπτυξης παιδιών και παιδιών με Καθυστέρηση Λεξιλογίου. Στατιστικά σημαντική διαφορά υπάρχει στην Παραγωγή Ουσιαστικών καθώς και στην ταυτόχρονη Παραγωγή Ουσιαστικών και Δείξη Αντικειμένων, μεταξύ ΤΑ παιδιών και παιδιών με ΚΛ. Σε ότι αφορά τη Δείξη Αντικειμένων, στατιστικά σημαντική διαφορά υπάρχει μεταξύ των παιδιών που εντοπίστηκαν με ΚΛ τα οποία τείνουν περισσότερο στο να δείχνουν οντότητες που αποδίδονται σε Ουσιαστικά. Επίσης, τα ΤΑ παιδιά μπορούν να Παράγουν στατιστικά σημαντικά περισσότερες Περιγραφικές και Λειτουργικές Λέξεις, σε σύγκριση με τα παιδιά με ΚΛ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα δύο φύλα δεν παρουσιάζουν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς την Κατανόηση Ουσιαστικών, τη Δείξη Αντικειμένων, την Παραγωγή Ουσιαστικών και τον συνδυασμό Παραγωγής και Δείξης. Επίσης, φαίνεται ότι τα παιδιά που παρουσιάζουν περισσότερα Συναισθηματικά Προβλήματα, Σωματικές Ενοχλήσεις ή Προβλήματα Προσοχής, παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις στην ικανότητα κατανόησης επικοινωνιακών φράσεων.
(EL)
This study aimed to investigate the relationship between language development and behavioral problems in 12-38 month-old toddlers with typical development. The study involved 120 children (68 boys and 52 girls) aged 12 to 38 months old. The results showed that no statistically significant differences regarding the comprehension of Phrases, Nouns, Expressive and Energy Words were found between the group of Typical Development Children and Vocabulary Delayed Children. There is however, a statistically significant difference in the Production of Nouns as well as in Nouns Production and Object Gesture, between TD children and children with LD. In terms of Object Gesture, there is also a statistically significant difference between children identified with LD who tend to show Nouns Gesture. Another statistically significant finding was that TD children can produce more Expressive and Functional Words in comparison to children with LD. Furthermore, according to the results, both sexes did not show statistically significant differences in Comprehension, Object Gesture, Nouns Production and the Combination of Production and Gesture. Finally, it appears that within this study children with more Emotional Problems, Physical Discomfort, or Attention Problems had a lower ability to understand communicative phrases.
(EN)