Economic integration in vertically differentiated markets

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πειραιώς   

Αποθετήριο :
Σπουδαί - Journal of Economics and Business   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Economic integration in vertically differentiated markets (EL)
Economic integration in vertically differentiated markets (EN)

Κωνσταντάτος, Χρήστος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2002-07-01


We analyze trade liberalization in a vertically differentiated market with free entry. We consider two asymmetric countries each having a uniform income distribution of different width and density. Income distributions have common origin, so the "wider" country is also "richer", having higher average income. In the short run integration increases prices in the smaller country while it lowers those in the larger country (pure price effect). In the long run, when the fixed cost is quality - specific, the lower quality always increases in the smaller country while in the larger country it may increase or decrease. The price of the lower quality falls in both countries, despite quality improvements. The price of the high quality, a) for high (low) levels of the fixed cost increases in the small (large) country while it decreases in the large (small) country, b) for intermediate levels of the fixed cost, falls in both countries (EN)


Διεθνές εμπόριο (EL)
Οικονομική ενοποίηση (EL)
International trade (EN)
Economic integration (EN)
Commerce (EN)

Σπουδαί - Journal of Economics and Business

Αγγλική γλώσσα

University of Piraeus (EN)


1105-8919
2241-424X
SPOUDAI - Journal of Economics and Business; Vol 52, No 3 (2002); 60-84 (EN)

Copyright (c) 2002 SPOUDAI - Journal of Economics and Business (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.