Guerre et mémoires au Liban: La ville de Beyrouth dans Sitt Marie-Rose et Des Villes et des Femmes d’Etel Adnan

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ελληνική Εταιρεία Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας   

Αποθετήριο :
Σύγκριση  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Guerre et mémoires au Liban: La ville de Beyrouth dans Sitt Marie-Rose et Des Villes et des Femmes d’Etel Adnan (EL)
Parcours, déplacements, migrations: les villes dans Sitt Marie-Rose et Des Villes et des Femmes d’Etel Adnan (FR)

Lalagianni, Vassiliki

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2025-01-13


Πόλεμος και μνήμες στον Λίβανο: Η Βηρυτός στα έργα Sitt Marie-Rose και Des Villes et des Femme της Etel Adnan Έχοντας ζήσει σε πολλούς τόπους σε τρεις ηπείρους, η συγγραφέας, ποιήτρια και εικαστικός Etel Adnan (1925-2021), προερχόμενη από ένα λογοτεχνικό χώρο της περιφέρειας, τον Λίβανο, εμπνεύστηκε από τις διεθνικές της εμπειρίες και δημοσίευσε ένα σημαντικό και αναγνωρίσιμο λογοτεχνικό έργο, που έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Το έργο της αντανακλά τους δεσμούς της πρώτης γενιάς των γυναικών συγγραφέων του Λιβάνου με τη Μέση Ανατολή και τις αναζητήσεις τους για την πολιτική της περιοχής. Ο εμφύλιος πόλεμος του Λιβάνου αποτελεί το έναυσμα για τη συγγραφή του μυθιστορήματος Sitt Marie Rose ενώ στο αφήγημα σε επιστολική μορφή Des Villes et des Femmes. Letters a Fawwaz (Περί Πόλεων και Γυναικών. Eπιστολές στον Fawwaz) εκφράζεται η νομαδική και διαπολιτισμική φύση της συγγραφέως μέσα από την παραμονή της σε διάφορες πόλεις της Μεσογείου αλλά και της κεντρικής Ευρώπης. Στη μελέτη μας εξετάζουμε τη σχέση ανάμεσα στην πόλη και τη γυναίκα μέσα από την εικονοποιία της κατεστραμμένης και θνήσκουσας Βηρυτού στο πλαίσιο της μεταποικιοκρατίας στη Μέση Ανατολή, όπου κοινωνικά σχήματα και νόρμες της αποικιακής συνθήκης δεν έχουν πλήρως εξαλειφθεί. Για την Etel Adnan, όλα αρχίζουν και τελειώνουν στη Βηρυτό, μια πόλη που πάντα ασκούσε τη γοητεία της σε πολλούς συγγραφείς, τόσο πριν όσο και μετά τον πόλεμο, και η οποία συνεχίζει να είναι παρούσα στο έργο πολλών συγγραφέων της λογοτεχνίας του extrême contemporain. (EL)
Περίληψη Έχοντας ζήσει σε πολλούς τόπους σε τρεις ηπείρους, η συγγραφέας, ποιήτρια και εικαστικός Etel Adnan, προερχόμενη από ένα λογοτεχνικό χώρο της περιφέρειας, τον Λίβανο, εμπνεύστηκε από τις δι-εθνικές της εμπειρίες και δημοσίευσε ένα σημαντικό και αναγνωρίσιμο λογοτεχνικό έργο, που έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Το έργο της αντανακλά τους δεσμούς της πρώτης γενιάς των γυναικών συγγραφέων του Λιβάνου με τη Μέση Ανατολή και τις αναζητήσεις τους για την πολιτική της περιοχής. Ο εμφύλιος πόλεμος του Λιβάνου (1975-1990) αποτελεί το έναυσμα για τη συγγραφή του μυθιστορήματος Sitt Marie Rose ενώ στο αφήγημα σε επιστολική μορφή Des Villes et des Femmes. Letters a Fawwaz (Περί Πόλεων και Γυναικών. Eπιστολές στον Fawwaz), εκφράζεται η νομαδική και διαπολιτισμική φύση της συγγραφέως μέσα από την παραμονή της σε διάφορες πόλεις της Μεσογείου αλλά και της κεντρικής Ευρώπης. Στο άρθρο μας θα εξετάσουμε τη σχέση ανάμεσα στην πόλη και τη γυναίκα μέσα από την εικονοποιία της κατεστραμένης και θνήσκουσας Βηρυτού στο πλαίσιο της μεταποικιοκρατίας στη Μέση Ανατολή όπου κοινωνικά σχήματα και νόρμες της αποικιακής συνθήκης δεν έχουν πλήρως εξαλειφθεί. Για την Etel Adnan, όλα αρχίζουν και τελειώνουν στη Βηρυτό, μια πόλη που πάντα ασκούσε τη γοητεία της σε πολλούς συγγραφείς, τόσο πριν όσο και μετά τον πόλεμο, και η οποία συνεχίζει να είναι παρούσα στο έργο πολλών συγγραφέων της λογοτεχνίας του extrême contemporain. (FR)


Σύγκριση

Γαλλική γλώσσα

Ελληνική Εταιρεία Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας (GCLA) (EL)


1105-1361
2241-1941
Σύγκριση; Αρ. 33 (2024); 302-312 (EL)
Comparison; No. 33 (2024); 302-312 (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2025 Vassiliki Lalagianni (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.