The Representation of Cyprus’s Trauma in Andrea Busfield’s Aphrodite’s War: Conflict or Dialogue?

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Synthesis  | ΕΚΤ eJournals
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



The Representation of Cyprus’s Trauma in Andrea Busfield’s Aphrodite’s War: Conflict or Dialogue? (EN)

Žindžiuvienė, Ingrida Eglė

The aim of this article is to examine the representation of the events in Cyprus in the middle and second half of the twentieth century as depicted in Andrea Busfield’s novel Aphrodite’s War (2010). The article discusses the methods and narrative strategies of disclosing collective trauma and considers the fact-fiction dimension, arguing the presence of it in a trauma narrative. Narrative strategies in trauma fiction are discussed and the author’s approach to the restatement of the national trauma is analysed. It is debated whether the novel can be described as a post-trauma testimony and whether the narrative is constructed on unified memory concepts. Postmemory is viewed within the framework of transgenerational trauma and the role of collective memory in the transmission of trauma is emphasised. Based on the ethical charge of the narrative, the reader’s status in the relationship with a trauma novel is questioned. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

trauma (EN)
collective memory (EN)
Cyprus (EN)
Andrea Busfield (EN)
Trauma Studies (EN)
Anglophone Literature (EN)


Synthesis

Αγγλική γλώσσα

2019-04-12


National and Kapodistrian University of Athens (EN)

1791-5155
Synthesis: an Anglophone Journal of Comparative Literary Studies; No 10 (2017): The Cyprus Problem in Literature and Theory; 30-47 (EN)

Copyright (c) 2017 Ingrida Eglė Žindžiuvienė (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.