Η μαθητική διαρροή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας: μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση του πληθυσμού των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστημάτων Κράτησης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η μαθητική διαρροή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας: μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση του πληθυσμού των ενήλικων εκπαιδευόμενων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστημάτων Κράτησης (EL)
Early School Leaving in the region of Thessaly: An empirical comparative study in Second Chance Schools and Second Chance Schools in Detention Centers (EN)

Μπιτσάκος, Νικόλαος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-04-19


Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική ανάλυση του φαινομένου της Μαθητικής Διαρροής μεταξύ των Νομών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, μία περιφέρεια με υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου. Αποτελεί μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση ανάμεσα σε ενήλικους εκπαιδευόμενους, οι οποίοι ως ανήλικοι είχαν εγκαταλείψει πρόωρα την εκπαίδευση και πλέον φοιτούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστημάτων Κράτησης. Συγκεκριμένα εξετάζονται τα αίτια της αρχικής Μαθητικής Διαρροής κατά τη διάρκεια της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και συγκρίνονται οι πληθυσμοί των εκπαιδευόμενων στις δομές εκπαίδευσης ενηλίκων των Νομών της περιφέρειας. Το μοντέλο της έρευνας επιβεβαιώθηκε κατά την επιβεβαιωτική παραγοντική ανάλυση με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση των αιτιών της Μαθητικής Διαρροής σε οικονομικούς, κοινωνικούς, ατομικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όσον αφορά τα αίτια της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους Νομούς της ίδιας Περιφέρειας. Επιπλέον, όσον αφορά τη σύγκριση των πληθυσμών των εκπαιδευόμενων των δομών εκπαίδευσης δεύτερης ευκαιρίας των Νομών που λειτουργούν εντός και εκτός καταστημάτων κράτησης, η μελέτη καταλήγει ότι παρότι ο πληθυσμός των ενήλικων εκπαιδευόμενων που επιστρέφουν στην εκπαίδευση αποτελούν μία ετερογενή πληθυσμιακή ομάδα, ως προς το φύλο και τη χώρα προέλευσης, δεν εμφανίζουν διαφορές ως προς τα αρχικά αίτια εγκατάλειψης της εκπαίδευσης. (EL)
The purpose of this paper is the comparative analysis of the phenomenon of Early School Leaving between the prefectures of the Region of Thessaly. It is an empirical comparative analysis of adult learners who, as minors, had left education early and are now studying in Second Chance Schools. In particular, the causes of the Early School Leaving during compulsory education are examined, as well as the populations of the adult education structures in the prefectures of the region. The research model was confirmed during the Confirmatory Factor Analysis with the proposed categorization of the causes of Early School Leaving into economic, social, individual and educational factors. The results of the research showed that in terms of the causes of early school leaving there are differences between the Prefectures of the same Region. In addition, when comparing the populations of trainees in the Prefectures's second-chance training structures operating inside and outside detention facilities, the study concludes that although the population of adult trainees returning to education is a heterogeneous population group, by gender and country of origin, show no differences as to the original reasons for dropping out of education. (EN)


μαθητική διαρροή (EL)
Περιφέρεια Θεσσαλίας (EL)
δομές εκπαίδευσης ενηλίκων (EL)
adult education structures, (EN)
Region of Thessaly (EN)
early school leaving (EN)

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


2944-926X
Θέματα Επιστημών Αγωγής; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2023); 83-97 (EL)
Themes in Education Sciences; Vol. 2 No. 1 (2023); 83-97 (EN)

Copyright (c) 2023 Themes in Education Sciences (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.