Communication and cooperation of principals and second foreign language teachers in Primary Education

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Department of Primary Education of the University of Ioannina   

Αποθετήριο :
Θέματα Επιστημών Αγωγής  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επικοινωνία και συνεργασία διευθυντών/τριών, δασκάλων και εκπαιδευτικών δεύτερης ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
Communication and cooperation of principals and second foreign language teachers in Primary Education (EN)

Gkoutziou, Chrysanthi
Tsakalidou, Sofia

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-04-19


Στο παρόν άρθρο εξετάζονται συγκριτικά οι επικοινωνιακές και συνεργατικές σχέσεις που έχουν αναπτύξει οι εκπαιδευτικοί δεύτερης ξένης γλώσσας και οι δάσκαλοι/ες με τους/τις διευθυντές/ύντριες σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο θεωρητικό πλαίσιο εξετάζουμε τα στιλ ηγεσίας, οριοθετούμε την έννοια «επικοινωνία» και αναφέρουμε τα είδη της, πραγματευόμαστε τις συνεργατικές σχέσεις στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας και την επικοινωνία σε συνάρτηση με τη διοίκηση. Επίσης, ασχολούμαστε με τα δομικά στοιχεία της επικοινωνιακής διαδικασίας στους σχολικούς οργανισμούς, τις επικοινωνιακές δεξιότητες του/της διευθυντή/ύντριας και τη σχέση της επικοινωνίας και της αποτελεσματικότητας της σχολικής ηγεσίας. Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε κατά στο σχολικό έτος 2020-2021 ήταν μια δειγματοληπτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου και συμμετείχαν συνολικά 216 εκπαιδευτικοί (ΠΕ05, ΠΕ07 και ΠΕ70) σε πανελλαδικό επίπεδο. Στις περισσότερες περιπτώσεις σημειώθηκε μεγάλη απόκλιση ως προς τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους δύο πληθυσμούς υπό εξέταση, ωστόσο σε ορισμένα ζητήματα υπήρχε ταύτιση των απόψεών τους. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ξενόγλωσσων ειδικοτήτων αρκετά συχνά δεν ενημερώνονται σχετικά με τις αλλαγές στο καθημερινό πρόγραμμα ή σχετικά με τους/τις μαθητές/ήτριες, σε αντίθεση με τους/τις δασκάλους/ες. Αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό των δασκάλων θεωρεί ότι ο/η διευθυντής/ύντρια ακούει με προσοχή όταν αντιμετωπίζει προβλήματα προσωπικά σε σχέση με τους/τις εκπαιδευτικούς ξενόγλωσσων ειδικοτήτων. Επιπλέον, στην παρούσα εργασία διατυπώνονται και αρκετές προτάσεις για τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών για τους/τις εκπαιδευτικούς δεύτερης ξένης γλώσσας με στόχο την εξάλειψη φαινομένων επαγγελματικής εξουθένωσης και έλλειψης ικανοποίησης στον χώρο εργασίας τους, καθώς και προτάσεις για μελλοντική διερεύνηση σε σχέση με το εν λόγω θέμα. (EL)
This article examines the communication and cooperation between school principals and second foreign language teachers in Primary Education schools. In the theoretical framework we examine the leadership styles based on the literature review, the benefits of good communication between principals and teachers and the obstacles that may arise. Furthermore, we examine the research methodology, the sample, the data collection strategy used and report on the results and findings based on the data collected. It is important to mention that the two populations we compare in terms of the communication relationship they have developed with the school principal are second foreign language teachers and primary school teachers. In most cases there was a wide divergence in the answers given, however in some cases their views concurred. In conclusion, we examine several suggestions to improve the working conditions for second foreign language teachers and eliminate the phenomena of burnout and lack of satisfaction in their workplace. (EN)


στιλ ηγεσίας (EL)
συνεργασία (EL)
διευθυντής/ντρια σχολικής μονάδας (EL)
επικοινωνιακές σχέσεις (EL)
εκπαιδευτικοί δεύτερης ξένης γλώσσας (EL)
leadership style (EN)
communication relations (EN)
barriers to effective communication (EN)
school principal (EN)
second foreign language teachers (EN)

Ελληνική γλώσσα

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


2944-926X
Θέματα Επιστημών Αγωγής; Τόμ. 2 Αρ. 1 (2023); 1-26 (EL)
Themes in Education Sciences; Vol. 2 No. 1 (2023); 1-26 (EN)

Copyright (c) 2023 Themes in Education Sciences (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.