Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Ίχνη (EL)
Traces (EN)

Αηδονίδης, Ηλίας Αθ.

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (EL)
Χαρίσης, Χρήστος (EL)
Αηδονίδης, Ηλίας Αθ.

Η προβληματική της σχέσης του διπόλου τέχνης και ζωής κέντριζε ανά τους αιώνες το ενδιαφέρον μιας πλατειάς ομάδας εμπλεκομένων καλλιτεχνών , φιλοσόφων , θεωρητικών και άλλων επιστημόνων και μη , εκπροσώπων του πνευματικού και όχι μόνο κόσμου , στο πλαίσιο της αέναης προσπάθειας για την αναζήτηση της Αλήθειας , την κατάκτηση της Γνώσης . Πολύτιμη βοήθεια και έρεισμα στον αγώνα αυτό στέκονται τα Ίχνη . Ίχνη που αφήνουν οι εκάστοτε ανθρώπινες δραστηριότητες στο πέρασμα του χρόνου στη δημόσια ή ιδιωτική σφαίρα και τα οποία αποτελούν κάτι παραπάνω από απλές ιστορικές μαρτυρίες . Για την σημασία τους αξίζει νομίζω να αναφερθεί κανείς σε έννοιες συγγενικές , σχετικές άμεσα ή έμμεσα , όπως π.χ. ανάμεσα σε άλλες , διαστρωμάτωση , νοσταλγία , ρευστότητα , γοητεία , ασάφεια , διάβρωση , αμφισημία , τραύμα , απώλεια αλλά κυρίως μνήμη και φθορά . Παράλληλα προκύπτει το ερώτημα : Μήπως το φθαρμένο , αποφορτισμένο από κάθε φορετό στολίδι , από επιφανειακές συσσωρεύσεις , πλησιάζει στο πραγματικά αληθινό , στο γνήσιο ; Μήπως τελικά τα ερείπια της ύπαρξης είναι η ουσία των πραγμάτων ; Η θεωρητική υποστήριξη του εικαστικού έργου που συνιστά τη διπλωματική ερευνητική εργασία και αφορά στην ευρύτερη έννοια του ίχνους , εξετάστηκε και τεκμηριώθηκε μέσα από δοκίμια και άρθρα που κάλλιστα μπορεί κανείς να μελετήσει ανεξάρτητα από τη σχέση τους με τις τέχνες και τα οποία μπορούν να σταθούν αυτόνομα , σαν σκέψεις πάνω στο ζήτημα της ζωής και του θανάτου , του πρόσκαιρου και του αιώνιου , της ψευδαίσθησης και της αλήθειας , εκεί δηλαδή που τελειώνει και «ολοκληρώνεται» η προσπάθεια του καλλιτέχνη να κατακτήσει και να αποδώσει το « κάλλει ωραίο » . Στο καθαρά δημιουργικό καλλιτεχνικό έργο παράχθηκαν εικαστικά « αντικείμενα » , που προέκυψαν ως συναρμογές , συνδυάζοντας , προσθετικά , ετερογενή στοιχεία στο λεξιλόγιο της ζωγραφικής και εν γένει εικαστικής ευρηματικότητας , ανοίκειες υβριδικές συνυπάρξεις , σε μια προσπάθεια να επιτελέσουν στοχαστικές απόπειρες που υποσημαίνουν δρόμους , δυνατότητες και προοπτικές , αποτυπώνοντας μια πορεία αναζήτησης που βρίσκεται διαρκώς καθ’ οδόν , εκβιάζοντας τη σύνδεση γλώσσας και λέγειν , δομής και έκφρασης , πλαισίου και προθετικότητας .Έργα που παράγουν για εμένα προσωπικά , νέες χωρικότητες και συσσωματώσεις , επιτυγχάνοντας διανοητούς και εφικτούς άλλους συσχετισμούς στη δημόσια ή ιδιωτική σφαίρα καθώς τολμήθηκε η άρση κάθε «πλαισίου» που συνθλίβει και ανιχνεύτηκαν οι όψεις του απροσδόκητου , ικανοποιώντας το αίτημα επαναξιοποίησης του υποβαθμισμένου , υπό το πρίσμα μιας προοπτικής επιστροφής στο αποκατεστημένο ερείπιο - ίχνος . (EL)

masterThesis

Τέχνη (EL)
Art (EN)


Ελληνική γλώσσα

2018


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.