Ο προσδιορισμός των ηλικιών του ανθρώπου στην ελληνική γλώσσα

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




1988 (EL)

Ο προσδιορισμός των ηλικιών του ανθρώπου στην ελληνική γλώσσα (EL)
A linguistic study of the human age terminology in greek language (EN)

Παπαγεωργίου, Λέανδρος Ι.

Μότσιου, Βικτωρία (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλολογίας (EL)
Παπαγεωργίου, Λέανδρος Ι.
Μηνάς, Κωνσταντίνος

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΩΣ ΤΑ ΒΑΘΙΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ. Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΟΣ ΜΕ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ. ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΞΙ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ (ΣΕΛ. 1-24) ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, Ο ΟΡΙΣΜΟΣ, ΟΙ ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΟΡΟΥ "ΗΛΙΚΙΑ" ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΗΛΙΚΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΤΑΘΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΠΟΧΕΣ (ΑΡΧΑΙΑ-ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΑ-ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ). ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΕΝΤΕ ΚΥΡΙΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΔΗΛ. ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ (ΣΕΛ . 25-67), ΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ-ΝΕΑΝΙΚΗ (ΣΕΛ. 68-97), ΤΗΝ ΩΡΙΜΗ (98-110), ΤΗ ΜΕΣΗ (111-119), ΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΚΗ (120-153).ΣΤΗΝ ΚΑΘΕ ΒΑΘΜΙΔΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΙ ΟΡΟΙ [ΒΛ. ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ "ΚΛΕΙΔΙΑ"] ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΜΜΟΡΙΖΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΟΥΣ ΜΕ ΕΝΝΟΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΣΥΝΩΝΥΜΟΙ ΟΡΟΙ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΘΕ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ. ΣΤΟ ΕΚΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ (ΣΕΛ. 154-163) ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ (ΜΕ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ, ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ, ΡΗΜΑΤΑ ΚΛΠ.) ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΕΚΘΕΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΜΑΣ. (EL)
THE PRESENT THESIS IS A CONTRIBUTION TO THE STUDY OF THE TERMINOLOGY, REFERRINGTO THE PERIODS OF THE HUMAN AGE, FROM THE BEGINNING TO THE END OF LIFE, IN ALLPERIODS OF THE GREEK LANGUAGE. THEREFORE THIS WORK IS BASICALLY AND DIACHRONICALLY CONNECTED WITH THE RELEVANT WORDS USED IN THE GREEK LANGUAGE. IT CONTAINS THE INTRODUCTION AND SIX CHAPTERS. IN THE INTRODUCTION (PAGES 1-24) WE DISCUSS THE METHODOLOGICAL PROBLEMS AND ALSO THE DEFINITION, THE MEANINGS AND THE ADJECTIVES OF THE TERM "AGE" AS WELL AS THE DIVISIONS OF AGE, WHICH WERE PROPOSED DURING THE VARIOUS PERIODS (ANCIENT, MEDIEVAL AND MODERN). THE NEXT FIVE CHAPTERSARE CORRESPONDING TO THE MAIN FIVE STAGE OF HUMAN AGE: I) CHILDHOOD (PP. 25-67), II) YOUTH-YOUNG AGE (PP. 68-97), III) AGE OF MATURITY (PP. 98-110), IV) MIDDLE-AGE (PP. 111-119), V) OLD AGE (PP. 120-153). IN EACH STAGE WE EXAMINE FIRST THE BASIC TERMS (SEE "KEYWORDS" ABOVE) TOGETHER WITH ALL RADICAL (DERIVATIVES AND COMPOUNDS) TERMS WITH THE MEANING OF AGE SUBSEQUENTLY THE OTHER SYNONYMOUS WORDS. AT THE END OF EACH CHAPTER WE SUM UP AND DRAW SOME CONCLUSIONS. IN THE SIXTH CHAPTER (PP. 154-163) WE REFER TO OTHER EXPRESSIVE MEANS (WITH NUMERALS, PRONOUNS, VERBS ETC). AT THE END OF THIS WORK WE PRESENT THE RESULTS OF OUR STUDY. (EN)

doctoralThesis

Ηλικία (EL)


Ελληνική γλώσσα

1988


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλολογίας (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.