Spontaneous representations and semiotic activity in early algebraic thinking

This item is provided by the institution :
University of Ioannina   

Repository :
Repository of UOI Olympias   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αυθόρμητες αναπαραστάσεις και σημειωτική δραστηριότητα στην πρώιμη αλγεβρική σκέψη (EL)
Spontaneous representations and semiotic activity in early algebraic thinking (EN)

Ντούρου, Αγαθή (EL)

Καλδρυμίδου, Μαρία (EL)
Ντούρου, Αγαθή (EL)

masterThesis

2020


Ο όρος της Άλγεβρας περιλαμβάνει δύο διακριτές έννοιες, αυτή του αλγεβρικού συλλογισμού και αυτή του αλγεβρικού συμβολισμού (Zazkis & Liljedahl, 2002). Ένα σύνολο σύγχρονων ερευνών και μελετών έχουν οδηγήσει στη διαπίστωση πως οι μαθητές είναι σε θέση να χειριστούν αλγεβρικές έννοιες και να χρησιμοποιήσουν αλγεβρικό συμβολισμό, ήδη από αρκετά νεαρή ηλικία και σίγουρα πολύ νωρίτερα από την επίσημη εισαγωγή τους στη διδασκαλία της Άλγεβρας (Mulligan & Mitchelmore, 2013). Στην παρούσα εργασία έγινε μια προσπάθεια μελέτης των αυθόρμητων αναπαραστάσεων και της σημειωτικής δραστηριότητας των παιδιών που βρίσκονται στο στάδιο της πρώιμης αλγεβρικής σκέψης, με τη χρήση δραστηριοτήτων προτύπων και τη γενίκευση αυτών. Τα ευρήματα της έρευνας συμφωνούν σε γενικές γραμμές με αντίστοιχες προηγούμενες έρευνες και με την υπάρχουσα βιβλιογραφία. (EL)
Algebra consists of two distinct concepts, that of algebraic thinking and that of algebraic symbolism (Zazkis & Liljedahl, 2002). A series of modern research and studies has led to the discovery that students are able to handle algebraic concepts and use algebraic symbolism from a very young age and well before their formal introduction to Algebra (Mulligan & Mitchelmore, 2013). The current master thesis makes an attempt to study the spontaneous representations and semiotic activity of students in early algebraic thinking, using pattern activities and generalizations. The findings of the research are generally consistent with previous researches and the existing literature. (EN)

Άλγεβρα

Αναπαραστάσεις (EL)
Representations (EN)

Greek

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών της Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)