Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός- Game design. Μια αμφίδρομη τροφοδότηση(;)

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο





Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός- Game design. Μια αμφίδρομη τροφοδότηση(;) (EL)
Architecture- Game design. A two-way feed (?)” (EN)

Σμήνα, Φωτεινή (EL)

Φιλοξενίδου, Κορνηλία (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (EL)
Σμήνα, Φωτεινή (EL)
Πετειναρέλης, Αλέξανδρος (EL)

Η βιομηχανία των video games έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1945, ενώ το 1970 έκανε ιδιαιτέρως αισθητή την παρουσία της στο κοινό. Από τότε μέχρι και σήμερα τα video games αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης κουλτούρας, ενώ ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός φαίνεται να ασκεί έντονη επιρροή στο game design με την αφήγηση να αποτελεί στο συνδετικό κρίκο μεταξύ των δύο και το συστατικό στοιχείο που νοηματοδοτεί και ενδυναμώνει τη σχέση τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως, αναφερόμαστε στην επιρροή που ασκεί ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός στο game design και όχι ιδιαιτέρως στο αντίστροφο. Η παρούσα ερευνητική εργασία εξετάζει τη σημασία της αφήγησης στο game design ως κοινό στοιχείο με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και κατά πόσο θα μπορούσαμε να μιλάμε όχι για μια μονόπλευρη, αλλά για μια αμφίδρομη τροφοδοσία μεταξύ των δύο. Η αφήγηση δεν αποτελεί μια μονόπλευρη συνθήκη, καθώς διεγείρει τη φαντασία τόσο του αφηγητή όσο και του ακροατή. Ομοίως, η αφήγηση τόσο στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό όσο και στο game design έχει ως στόχο να διεγείρει το νοητικό κόσμο τόσο του πομπού όσο και του δέκτη, ενώ συγχρόνως αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ τους. Μέσα από την εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας πέρα από τη διαλεκτική σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και game design τονίζεται και η σημασία τους ως κομμάτια πολιτισμού με το ίδιο το παιχνίδι να αποτελεί πηγή πολιτισμού από τα πρώτα χρόνια ύπαρξης των κοινωνιών. (EL)
The video game industry made its first appearance in 1945, while in 1970 its presence was exceptionally noticeable by the public. Since then and until nowadays video games are an integral peace of modern culture, while architectural design seems to have a great impact on game design with the narrative being the connecting link between the two and the component that gives meaning and strengthens their bond. In most cases, however, we refer to the influence that architecture has on game design and not particularly the other way around. This research paper examines the meaning of narrative in game design as a common element with architecture and whether we could speak not of a one- way, but of a two- way feed between the two. Storytelling is not a one-sided affair, as it stimulates the imagination of both the storyteller and the listener. Likewise, storytelling in both architecture and game design aims to stimulate the mental world of both the sender and the receiver, meanwhile it is also the connecting link between them. Through the elaboration of this work, beyond the dialectical relationship between architecture and game design, their importance as pieces of culture is emphasized, with the game itself being a source of culture from the first years of societies' existence. (EN)

αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, game design, αμφίδρομη τροφοδοσία, αφήγηση (EL)
architecture, game design, two- way feed, narrative/ storytelling (EN)


Ελληνική γλώσσα

2022-10-04


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.