δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και η εφαρμογή της στον παιδικό σταθμό. Τέσσερις (4) μελέτες περίπτωσης.
(EL)
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και την
εφαρμογή της στον παιδικό σταθμό. Αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το πρακτικό
και χωρίζεται σε τρία κεφάλαια. Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από τα δύο πρώτα κεφάλαια
και το πρακτικό από το τρίτο.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται λόγος για την προσχολική αγωγή, τη σημασία της και τη
συμβολή της στη μετέπειτα εξέλιξη του ατόμου, όπως επίσης και για τις αλλαγές και τις
καινοτομίες που εφαρμόζονται στη βαθμίδα της προσχολικής εκπαίδευσης.
Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Αρχικά,
γίνεται προσέγγιση της έννοιας «διαθεματικότητα», καταγράφονται τα χαρακτηριστικά της και
ακολουθούν οι μορφές της διαθεματικής προσέγγισης, συγκεκριμένα της μεθόδου project, της
ενιαίας συγκεντρωτικής διδασκαλίας, της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και της μεθόδου των
προβλημάτων. Παρακάτω, αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της
διαθεματικής προσέγγισης και αναλύεται το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων
Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ) για το Νηπιαγωγείο.
Το κεφάλαιο τρία ανήκει στο πρακτικό μέρος στο οποίο παρουσιάζονται τέσσερις
μελέτες περίπτωσης. Συγκεκριμένα, τέσσερα διαφορετικά σχέδια εργασίας βασισμένα στη
διαθεματική προσέγγιση και το Δ.Ε.Π.Π.Σ. Καθεμία φοιτήτρια ασχολήθηκε με μία διαφορετική
θεματική ενότητα βασισμένη στις ακαδημαϊκές της γνώσεις, τη βιβλιογραφία και την εμπειρία
που απέκτησε στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης σε βρεφονηπιακό σταθμό. Οι θεματικές
ενότητες που επιλέχθηκαν είναι: «Οι δεινόσαυροι», «Τα Χριστούγεννα», «Η φωτιά», και «Η
ανακύκλωση».
Στο τέλος καταγράφονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν τόσο από το θεωρητικό
όσο και από το πρακτικό μέρος.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.