Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη συμβολή των τεχνών στην ολόπλευρη
ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στο πώς η τέχνη
και τα είδη της βοηθούν τα παιδιά να εξελιχθούν ολιστικά. Σε αυτήν την περίπτωση, τα
εικαστικά και το θεατρικό παιχνίδι αποτελούν μία ευχάριστη διαδικασία, αφού μέσω
αυτών τα παιδιά απελευθερώνονται, ενεργοποιώντας έτσι όλες τις αισθήσεις τους, το νου
και το σώμα τους, διεγείροντας ταυτόχρονα και τη φαντασία τους. Σκοπός τους είναι να
αποτυπώσουν τα συναισθήμτα και τις εμπειρίες μέσα από ζωγραφισμένες εικόνες και
σωματικές αναπαραστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο, μας δίνουν πολύτιμο υλικό για να τα
κατανοήσουμε. Από την άλλη πλευρά, θέλουμε να δούμε πως τα εικαστικά και το
θεατρικό παιχνίδι μπορούν να συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού
προσχολικής ηλικίας. Έτσι ώστε, να διαμορφωθεί μία ολοκληρωμένη και δημιουργική
προσωπικότητα. Τέλος, στην εργασία πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα μέσα από
την οποία προκύπτει πώς οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας στο σύνολό τους,
συμφώνησαν πως το θεατρικό παιχνίδι και τα εικαστικά συμβάλλουν στην ολόπλευρη
ανάπτυξη των παιδιών και σε ικανοποιητικό βαθμό χρησιμοποιούνται και από τους ίδιους
στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα δραστηριοτήτων των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών.
(EL)