Η παρούσα πτυχιακή μελετά τον ορισμό της μουσικοπαιδαγωγικής αγωγής, καθώς και τη ζωή
και το έργο ενός από τους σημαντικότερους μελετητές της, του C. Orff, και συγκεκριμένα τη
στοιχειοδομική θεωρία του και τη συμβολή του στο εκπαιδευτικό σύστημα της προσχολικής
αγωγής. Στη συνέχεια αναλύει τη ζωή και το έργο της Πολυξένης Ματέυ – Ρουσοπούλου και
τον ρόλο που έπαιξε στην εφαρμογή του προγράμματος του C. Orff στην προσχολική αγωγή
στην Ελλάδα, καθώς επίσης και την επιρροή του μουσικοπαιδαγωγικού έργου του C. Orff στον
ελλαδικό χώρο, ενώ παρουσιάζονται και έρευνες που έχουν γίνει πάνω στο πρόγραμμα του C.
Orff σε Ελλάδα και Γερμανία. Εν κατακλείδι, στο τελευταίο κεφάλαιο εξετάζεται πιο αναλυτικά
το μουσικοπαιδαγωγικό έργο του C. Orff ειδικότερα στον χώρο της προσχολικής αγωγής, ποια
ήταν η υποδοχή του στην Ελλάδα, ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε, και τι ισχύει έως σήμερα.
(EL)
The current thesis studies the definition of music education, as well as the life and work of one
of its most important researchers, C. Orff, and in particular his elemental theory and his contribution to the educational system of preschool education. Next, it analyses the life and work of
Polyxeni Mattei-Rousopoulou and the role she played in the implementation of C. Orff's programme in pre-school education in Greece, as well as the influence of C. Orff's music and pedagogical work in the Greek region, while research on C. Orff's programme in Greece and Germany is also presented. In conclusion, the last chapter examines in more detail C. Orff's music
pedagogical work, especially in the field of preschool education, what was its reception in
Greece, what difficulties it encountered, and what is still in effect today.
(EN)