Σχέσεις μεταξύ υπολογιστικής νοημοσύνης και μη γραμμικής επιστήμης

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2004 (EL)

Σχέσεις μεταξύ υπολογιστικής νοημοσύνης και μη γραμμικής επιστήμης (EL)

Λεοντίτσης, Αλέξανδρος (EL)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών (EL)
Παγγέ, Τζένη (EL)
Παγγέ, Πολυξένη (EL)
Λεοντίτσης, Αλέξανδρος (EL)
Μασσαλάς, Χρήστος

Στην εργασία αυτή εξετάζεται το ερώτηµα εάν η Τοπική Ανάλυση, η οποία αποτελεί κλάδο της Μη Γραµµικής Επιστήµης είναι ικανή να αποτελέσει κλάδο και της Υπολογιστικής Νοηµοσύνης. Περιγράφεται αναλυτικά ο κάθε κλάδος της Υπολογιστικής Νοηµοσύνης, µε έµφαση στα Τεχνητά Νευρωνικά ?ίκτυα και στους Γενετικούς Αλγόριθµους. Στη συνέχεια περιγράφεται η Μη Γραµµική Επιστήµη και δίνεται έµφαση σε συστήµατα τα οποία παράγουν χαοτικές χρονολογικές σειρές και στον τρόπο αντιµετώπισης των χρονοσειρών αυτών κάτω από το πρίσµα της Τοπικής Ανάλυσης. ?εδοµένου ότι ο θόρυβος αποτελεί παράγοντα ασάφειας και αβεβαιότητας, γίνεται σύγκριση των δύο παραπάνω σκεπτικών σε προβλήµατα ανάκτησης πληροφορίας, κυρίως από χαοτικές χρονοσειρές µε θόρυβο. Ο θόρυβος στις περιπτώσεις αυτές είναι ασυσχέτιστος µε κανονική κατανοµή. Η γενική διαπίστωση από τις παραπάνω συγκρίσεις θα είναι ότι η Τοπική Ανάλυση µπορεί να αποτελέσει ένα ακόµη κλάδο της Υπολογιστικής Νοηµοσύνης, αφού καταφέρνει µε επιτυχία να συµπληρώσει τις µεθόδους που χρησιµοποιεί η Υπολογιστική Νοηµοσύνη. Τέλος, θα γίνει αναφορά στις πιθανές επιπτώσεις των ευρηµάτων σε σχέση µε την βιολογική νοηµοσύνη. ?ιαπιστώνεται δηλαδή ότι η βιολογική συµπεριφορά των ανθρώπων και των οργανισµών εξηγείται καλύτερα αν θεωρηθούν ως πηγές µάθησης οι κοντινότερες καταστάσεις. (EL)

doctoralThesis

Υπολογιστική νοημοσύνη (EL)
Τοπική ανάλυση


Ελληνική γλώσσα

2004


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.