Διδακτική αξιοποίηση των εφαρμογών της γραμματικής του οπτικού σχεδιασμού στο σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2014 (EL)

Διδακτική αξιοποίηση των εφαρμογών της γραμματικής του οπτικού σχεδιασμού στο σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου (EL)

Ζαγκότας, Βασίλειος (EL)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)
Ζαγκότας, Βασίλειος (EL)

Στο παρόν άρθρο μελετάται η εφαρμογή της «γραμματικής» του οπτικού σχεδιασμού στο ισχύον σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Η παρουσιαζόμενη έρευνα αναλύει κάθε εικόνα του συγκεκριμένου σχολικού εγχειριδίου ως προς τα δομικά της στοιχεία, αλλά και ως προς τη δυναμική αλληλεπίδρασή της με τις άλλες αναπαραστάσεις του πλαισίου στην οποία εμπεριέχεται. Κατόπιν, παρατίθενται προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης της εικόνας πάνω στα πορίσματα κάθε ανάλυσης με βάση τον Οπτικό Σχεδιασμό. Συνδυαστικά ερευνάται το ιδεολογικό στοιχείο της ταυτότητας των απεικονιζόμενων έργων των εικόνων ως προς τους συγγραφείς, το θέμα, τον χρόνο δημιουργίας και τον τόπο φύλαξης των έργων. Το άρθρο καταλήγει σε γενικευμένα συμπεράσματα σχετικά με τη διδακτική λειτουργικότητα των εικόνων του συγκεκριμένου εγχειριδίου, παραθέτοντας ενδεικτικό παράδειγμα ανάλυσης και διδακτικής αξιοποίησης της εικόνας, με βάση το προτεινόμενο μεθοδολογικό εργαλείο και, τελικά παρουσιάζονται τα συμπεράσματα σχετικής έρευνας. (EL)

journalArticle

Σχολικό εγχειρίδιο (EL)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 26 (2014) (EL)

Ελληνική γλώσσα

2014


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.