Οι συγκρούσεις των παιδιών και οι τρόποι διαχείρισής τους από τους εκπαιδευτικούς: συσχετίσεις με τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών και τους χαρακτηρισμούς που αποδίδουν οι ίδιοι στα παιδιά

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Οι συγκρούσεις των παιδιών και οι τρόποι διαχείρισής τους από τους εκπαιδευτικούς: συσχετίσεις με τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών και τους χαρακτηρισμούς που αποδίδουν οι ίδιοι στα παιδιά (EL)

Βουγιούκας, Κωνσταντίνος (EL)

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)
Βουγιούκας, Κωνσταντίνος (EL)

Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο το είδος μίας υποθετικής σύγκρουσης παιδιών επηρεάζει τους χαρακτηρισμούς των εκπαιδευτικών για τα παιδιά, τα συναισθήματά τους και τις αντιδράσεις τους όσον αφορά στη διαχείριση της σύγκρουσης. Διακόσιοι πέντε (205) εκπαιδευτικοί προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απάντησαν σε ερωτήσεις τριών σεναρίων που διέφεραν ως προς τον τρόπο εμπλοκής των παιδιών σε συγκρούσεις και διακρίνονταν σε ‘εύκολο’, ‘δύσκολο’ και ‘διφορούμενο’ σενάριο. Στα σενάρια περιέχονταν: α) ερωτήσεις με θετικούς και αρνητικούς χαρακτηρισμούς για τα παιδιά που περιγράφονταν στις συγκρούσεις, β) ερωτήσεις με ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα και αντίστοιχες ψυχολογικές καταστάσεις, και γ) ερωτήσεις σχετικά με μια πιθανή αντιμετώπιση της σύγκρουσης που περιγράφεται ανά σενάριο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι: α) οι θετικοί χαρακτηρισμοί και τα θετικά συναισθήματα για τα παιδιά εκφράστηκαν περισσότερο στο ‘εύκολο’ σενάριο, ενώ οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί και τα αρνητικά συναισθήματα στο ‘δύσκολο’ σενάριο, β) oι εκπαιδευτικοί συνέδεσαν την άμεση αντίδραση, καθώς και την επιβολή λύσης στη σύγκρουση, με το παιδί στο οποίο είχαν αποδώσει τους περισσότερους αρνητικούς χαρακτηρισμούς και είχαν εκφράσει περισσότερα δυσάρεστα συναισθήματα, γ) οι αρνητικοί χαρακτηρισμοί και τα δυσάρεστα συναισθήματα για τα παιδιά συσχετίστηκαν περισσότερο με την άμεση αντίδραση και την επιβολή λύσης στη σύγκρουση, δ) oι εκπαιδευτικοί της προσχολικής εκπαίδευσης διατύπωσαν περισσότερους θετικούς χαρακτηρισμούς για τα παιδιά και εξέφρασαν περισσότερα ευχάριστα συναισθήματα για τα παιδιά που εμπλέκονται στις συγκρούσεις, και ε) οι εκπαιδευτικοί με περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας προτίμησαν να δώσουν έμφαση στην άμεση αντίδραση και την επιβολή λύσης στις συγκρούσεις των παιδιών. Τα αποτελέσματα αναλύονται και ερμηνεύονται με βάση σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα. (EL)

journalArticle

Συγκρούσεις παιδιών (EL)


Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων; Τόμ. 24 (2012)

Ελληνική γλώσσα

2012


Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.