Τέχνη του δρόμου, Βανδαλισμός, Δημόσια παιδαγωγική και Σύγχρονη Μνημειακή Ζωγραφική και Γλυπτική στον Δημόσιο Χώρο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Street Art, Vandalism, Public Pedagogy and Modern Monumental Painting and Sculpture in Public Space
Τέχνη του δρόμου, Βανδαλισμός, Δημόσια παιδαγωγική και Σύγχρονη Μνημειακή Ζωγραφική και Γλυπτική στον Δημόσιο Χώρο

Κουτίδης, Ζήσης
Koutidis, Zisis

Ζυρπιάδης, Θεόδωρος

MSc thesis

2023-01-23T12:33:04Z
2022-10


Σκοπός της εργασίας είναι να προσεγγιστεί η δημόσια τέχνη, η τέχνη του δρόμου, ο βανδαλισμός, και η δημόσια παιδαγωγική, έχοντας ως προέκταση τη μεταμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος με εικαστικές δράσεις εμπνεόμενες από σύγχρονες μνημειακές ζωγραφικές και γλυπτικές παραστάσεις. Η εργασία αποτελείται από τρία κεφάλαια. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της είναι βιβλιογραφική υποστηρίζοντας σε ένα βαθμό τις εικαστικές και διδακτικές αναζητήσεις του εκπαιδευτικού. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην τέχνη στο δημόσιο χώρο, στους δημόσιους χώρους, στην έννοια του τοπίου, στη δημόσια τέχνη και στη δημόσια παιδαγωγική. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνεται έμφαση στην τέχνη του δρόμου, στα γκράφιτι, στο βανδαλισμό και στην αφαίρεση του tagging από τα έργα της τέχνης του δρόμου, στον ρόλο των θεατών ως παρατηρητές αλλά και ως συμμετέχοντες, καθώς επίσης και στα γήπεδα μπάσκετ σε ολόκληρο τον κόσμο που μετατράπηκαν σε έργα τέχνης του δρόμου. Στο τρίτο κεφάλαιο σκιαγραφείται το εικαστικό έργο του εκπαιδευτικού και των μαθητών. Περιγράφονται τα διδακτικά σενάρια και δύο σχέδια μαθήματος. Παρουσιάζονται οι δράσεις μαζί με τις μακέτες που πραγματοποιήθηκαν αλλά και όσες σχεδιάστηκαν με στόχο τη μελλοντική υλοποίηση τους εντός του σχολείου. Εκτίθεται φωτογραφικό υλικό με τα εικαστικά δρώμενα που έλαβαν χώρα εντός του σχολικού περιβάλλοντος, μεταμορφώνοντάς το σε ένα νέο χώρο, τόπο και τοπίο τόσο για τους μαθητές όσο και για τους δασκάλους. Είναι πολύ σημαντικό, όπως θα αποδειχθεί, να εφαρμοστεί η τέχνη του δρόμου στα σχολεία, προκειμένου οι μαθητές να μπορέσουν να εκφράσουν τις σκέψεις, τις ιδέες, τις απόψεις και τα συναισθήματα τους. Ακόμα μέσα από τη δημιουργία των έργων της τέχνης του δρόμου θα μπορέσει να δημιουργηθεί μια συζήτηση ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους μαθητές ενός σχολείου.________________________________________________________________________________________________________________________The aim of the paper is to approach issues such as public art, street art, vandalism and public pedagogy and use them for transforming the school environment with visual activities inspired by modern monumental painting and sculptural presentations. The paper is made up of three chapters. Its biggest part includes bibliographic references which support various educational pursuits by teachers. The first chapter refers to the art found in public spaces, the concept of landscape, public art and public pedagogy. The second chapter focuses on street art, graffiti, vandalism and the removal of tagging from street artworks as well as the role of spectators as both observers and participants and, finally, the transformation of basketball courts into street artworks all over the world. The third chapter depicts visual works of both teachers and students, describing teaching scenarios as well as two lesson designs. There are also presentations of activities accompanied by the model structures which were created for future uses at school. The paper also includes a photographic exhibition of the visual activities that took place in the school environment, in an effort to transform it into a new place, space and landscape for both teachers and students. The paper proves that it is very important for street art to be embodied in the school curriculum so that students can express their thoughts, ideas, opinions and emotions through it. In addition, the creation of new street artworks could initiate a discussion between the old and the new students of a school.
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Εικαστικές Τέχνες και Τοπίο: Προσεγγίσεις του Φυσικού και Αστικού Χώρου


σύγχρονη μνημειακή ζωγραφική και γλυπτική
street art
modern monumental art
τέχνη του δρόμου
δημόσια παιδαγωγική
βανδαλισμός
vandalism
public pedagogy

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.