Το παιχνίδι ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης: η περίπτωση του σκακιού στη νοητική αναπηρία

This item is provided by the institution :
University of Western Macedonia   

Repository :
Institutional Repository of University of Western Macedonia   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το παιχνίδι ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης: η περίπτωση του σκακιού στη νοητική αναπηρία

Τσούλη, Ραφαηλία Θ.

Κατσιάνα Αικατερίνη

Thesis

2023-06
2023-08-08T10:12:58Z


Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Εργοθεραπείας.
Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία το παιχνίδι αναφέρεται ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης σε άτομα με νοητική αναπηρία (Javan et al., 2013. Kesumawati et al., 2020. Ranjbar et al., 2016). Αξιοποιώντας αυτή την παραδοχή, στην παρούσα εργασία διερευνάται μία μελέτη περίπτωσης, με σκοπό να περιγραφεί και να αξιολογηθεί η εφαρμογή του σκακιού ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης, σε έφηβο μαθητή με νοητική αναπηρία. Για τη διεξαγωγή της μελέτης αξιοποιήθηκαν ένα εργοθεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης, οι παρατηρήσεις και οι ημερολογιακές καταγραφές, η αρχική αξιολόγηση πριν την έναρξη και η επαναξιολόγηση μετά το πέρας της εφαρμογής του εργοθεραπευτικού προγράμματος. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το σκάκι μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση και διαχείριση συμπεριφορών, στην κοινωνική συμμετοχή και αλληλεπίδραση μαθητή με νοητική αναπηρία με άλλα άτομα και στην ανάπτυξη των κινητικών, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του. Επιπλέον, προκύπτει ότι η διαμόρφωση του περιβάλλοντος και τα βοηθήματα μπορούν να συμβάλλουν στη συμμετοχή του μαθητή στο έργο του σκακιού.


Νοητική αναπηρία
Σκάκι σε άτομα με νοητική αναπηρία
Εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης
Εργοθεραπεία στη νοητική αναπηρία
Εργοθεραπεία
Παιχνίδι

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας.





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)