Το παιχνίδι ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης: η περίπτωση του σκακιού στη νοητική αναπηρία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το παιχνίδι ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης: η περίπτωση του σκακιού στη νοητική αναπηρία

Τσούλη, Ραφαηλία Θ.

Κατσιάνα Αικατερίνη

Thesis

2023-06
2023-08-08T10:12:58Z


Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Εργοθεραπείας.
Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία το παιχνίδι αναφέρεται ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης σε άτομα με νοητική αναπηρία (Javan et al., 2013. Kesumawati et al., 2020. Ranjbar et al., 2016). Αξιοποιώντας αυτή την παραδοχή, στην παρούσα εργασία διερευνάται μία μελέτη περίπτωσης, με σκοπό να περιγραφεί και να αξιολογηθεί η εφαρμογή του σκακιού ως εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης, σε έφηβο μαθητή με νοητική αναπηρία. Για τη διεξαγωγή της μελέτης αξιοποιήθηκαν ένα εργοθεραπευτικό πρόγραμμα παρέμβασης, οι παρατηρήσεις και οι ημερολογιακές καταγραφές, η αρχική αξιολόγηση πριν την έναρξη και η επαναξιολόγηση μετά το πέρας της εφαρμογής του εργοθεραπευτικού προγράμματος. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το σκάκι μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση και διαχείριση συμπεριφορών, στην κοινωνική συμμετοχή και αλληλεπίδραση μαθητή με νοητική αναπηρία με άλλα άτομα και στην ανάπτυξη των κινητικών, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του. Επιπλέον, προκύπτει ότι η διαμόρφωση του περιβάλλοντος και τα βοηθήματα μπορούν να συμβάλλουν στη συμμετοχή του μαθητή στο έργο του σκακιού.


Νοητική αναπηρία
Σκάκι σε άτομα με νοητική αναπηρία
Εργοθεραπευτικό μέσο παρέμβασης
Εργοθεραπεία στη νοητική αναπηρία
Εργοθεραπεία
Παιχνίδι

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Υγείας.





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.