Εφαρμογή των αρχών της δομημένης προσέγγισης για τη διδασκαλία χειροτεχνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Πανεπιστημίου Θεσσαλίας   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εφαρμογή των αρχών της δομημένης προσέγγισης για τη διδασκαλία χειροτεχνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό (EL)

Στεφανίδου, Ελισσάβετ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Μαυροπούλου, Σοφία (EL)

bachelorThesis (EN)

2004
2015-07-24T12:21:23Z


Το θέμα της έρευνας αφορά στην εφαρμογή των αρχών της δομημένης προσέγγισης για τη διδασκαλία χειροτεχνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό. Κύριος στόχος ήταν η επιτυχημένη κατασκευή δύο χειροτεχνικών δραστηριοτήτων από τον κάθε συμμετέχοντα. Δευτερεύοντες στόχοι της παρέμβασης ήταν η καλλιέργεια της ικανότητας των παιδιών να ακολουθούν οδηγίες και να ολοκληρώνουν ένα έργο. Ακόμη, στόχος ήταν η ανάπτυξη του οπτικοκινητικού συντονισμού, της εστίασης της προσοχής, της λεπτής κινητικότητας και της αυτοπεποίθησης των συμμετεχόντων. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο άτομα με αυτισμό, τα οποία ήταν αγόρια ηλικίας δέκα και έντεκα ετών. Το κάθε παιδί συμμετείχε σε δύο συνεδρίες, την κάθε ημέρα, εκ των οποίων η μία αφορούσε στην κατασκευή της δραστηριότητας των ψηφιδωτών κουτιών και η άλλη των κασπό. Στη φάση της αρχικής παρατήρησης, καταγράφηκαν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν τα παιδιά σε συγκεκριμένα βήματα της εκτέλεσης των δύο δραστηριοτήτων. Κατά τη φάση της παρέμβασης, η παροχή διαφόρων μορφών προτροπών, για τον κάθε συμμετέχοντα, διευκόλυνε την επιτυχημένη εκτέλεση των δύο χειροτεχνικών δραστηριοτήτων. Όμως, κατά την τελική παρατήρηση, όπου αφαιρέθηκε κάθε προτροπή, μόνον το ένα παιδί κατάφερε να κατασκευάσει και τις δύο δραστηριότητες. Παρόλο που στον κάθε συμμετέχοντα δόθηκαν οι ανάλογες -με το γνωστικό του επίπεδο- προτροπές, το άλλο παιδί δεν σημείωσε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν και κατανόησε τον κατάλληλο τρόπο χρήσης των υλικών κι έκανε περισσότερες επιτυχημένες προσπάθειες στη δραστηριότητα των ψηφιδωτών κουτιών, συνέχισε να κατασκευάζει τη δραστηριότητα των κασπό με ένα δικό του τρόπο -τον οποίο είχε αναπτύξει από τις αρχικές συνεδρίες-, μην υλοποιώντας τελικά την κατασκευή των δραστηριοτήτων. (EL)


ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)
ΑΥΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)
ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.