Διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευτικών για συμβουλευτική υποστήριξη σε συνθήκες ένταξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

This item is provided by the institution :
University of Thessaly   

Repository :
University of Thessaly Institutional Repositoty   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση των αναγκών των εκπαιδευτικών για συμβουλευτική υποστήριξη σε συνθήκες ένταξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες (EL)

Κοτσιφάκη, Ελένη (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης (EL)
Παντελιάδου, Σουζάνα (EL)

masterThesis (EN)

2011
2015-07-24T12:23:49Z


Τα τελευταία χρόνια, η σημαντική ανάπτυξη του χώρου της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε συνδυασμό με την ένταξή τους στο περιβάλλον της συνηθισμένης τάξης, έχει οδηγήσει στην ανάδειξη νέων αναγκών υποστήριξης για τους εκπαιδευτικούς. Η έλλειψη παροχής γνώσεων ειδικής αγωγής κατά τις προπτυχιακές σπουδές των εκπαιδευτικών, δεν επιτρέπει την ορθή αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ιδιαιτεροτήτων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην ελληνική πραγματικότητα οι εκπαιδευτικοί εγκαταλείπονται χωρίς στήριξη να αντιμετωπίσουν μόνοι τους τα ιδιαίτερα προβλήματα των παιδιών στην τάξη τους, και δυστυχώς συχνά αποτυγχάνουν ή αρνούνται να αναλάβουν οποιαδήποτε ευθύνη. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι ανάγκες των εκπαιδευτικών για συμβουλευτική υποστήριξη σε συνθήκες ένταξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και εξετάζεται αν οι παράγοντες φύλο, επίπεδο σπουδών, χρόνια υπηρεσίας και ύπαρξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη έχουν στατιστικά σημαντική επίδραση σε αυτές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις απόψεις των εκπαιδευτικών για το προφίλ του συμβούλου, στο αν επιθυμούν τη συνεργασία μαζί του σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, στη συχνότητα της συνεργασίας και τέλος το επιστημονικό του υπόβαθρο. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο ενώ η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο spss. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 335 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από δημοτικά σχολεία 8 διαφορετικών νομών της χώρας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για συμβουλευτική υποστήριξη σε θεματικές όπως η τροποποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών, οι ειδικές διδακτικές προσεγγίσεις και η διδακτική αξιολόγηση ενώ όσοι έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας θεωρούν ότι έχουν μικρότερη ανάγκη για συμβουλευτική υποστήριξη σε σχέση με αυτούς που έχουν 5-10. (EL)


ΜΑΘΗΣΗ, ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ (EL)
ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ -- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΕΡΕΥΝΑ (EL)

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)